brand

Directorul general al grupului VW recunoaște că Audi a rămas în urma rivalilor, de vină fiind problemele de software

Directorul general al grupului VW recunoaște că Audi a rămas în urma rivalilor, de vină fiind problemele de software

Potrivit directorului general al Grupului Volkswagen, Oliver Blume, Audi rămâne în urma rivalilor săi, iar de vină este software-ul. Pentru a remedia situația, producătorul auto va accelera dezvoltarea vehiculelor electrice cu baterii (BEV) pentru marca de lux.

Șeful a comentat poziția Audi miercuri, în timpul Zilei Piețelor de Capital a companiei. El a spus: "Ne-am confruntat cu probleme grave de software care au întârziat lansarea unor produse electrice interesante", a relatat Automotive News Europe.

Problemele de software ale grupului VW nu sunt un secret. Anul trecut, au apărut două rapoarte care evidențiau problemele tehnice din spatele scenei. Un raport din iulie a menționat că divizia de software a grupului se chinuia să dezvolte codul pentru vehiculele electrice de generație următoare ale producătorului auto. Dificultățile ar fi putut întârzia noile produse de la Audi, Porsche și Bentley. În noiembrie, un alt raport susținea că VW ar fi trebuit să amâne lansarea modelului Trinity până în 2030 din cauza unor probleme de software.

Blume a precizat că gama Audi din China nu este competitivă, de care întregul grup este "foarte dependent". Potrivit ANE, vânzările Audi au scăzut cu 16% în primul trimestru din 2023, comparativ cu anul trecut. Cu toate acestea, mulți producători auto globali se luptă să concureze în China, pierzând cote de piață în ultimii ani.

În timp ce Audi ar putea fi în urmă, se concentrează să schimbe lucrurile. Anul viitor, compania va lansa modelul Q6 E-Tron, care va dispune de mult întârziatul software 1.2 și care se va baza pe arhitectura Premium Platform Electric (PPE) a grupului VW, care stă la baza noului Porsche Macan EV. De asemenea, Audi va introduce la timp noua arhitectură Scalable Systems Platform (SSP) începând cu 2026.

Probabil că Q6 electric va deschide coperta înainte de sfârșitul anului. Constructorul auto face deja teasing cu modelul, care ar putea oferi până la 600 de cai putere în varianta fierbinte RS. Constructorul auto ar putea debloca potențialul cu modelele sale orientate spre sport sub sub-brandul RS. Blume a declarat că firma plănuiește deja să ofere o gamă de BEV-uri de înaltă performanță pe măsură ce accelerează dezvoltarea.

Viitorul Audi este electric, așa că a fi în urmă nu este un loc bun. Constructorul auto va lansa ultima sa mașină cu motoare cu combustie internă în 2025, urmând ca fiecare model nou începând cu 2026 să fie pur electric. Audi intenționează să pună capăt producției globale de vehicule pe benzină și diesel până în 2033, deși compania ar putea continua să producă motoare cu combustie pentru China, în funcție de cerere. De asemenea, viitoarele vehicule ale mărcii vor avea un design mai prietenos și mai puțin agresiv.