brand

Analiza vânzărilor auto din Europa în luna martie

Analiza vânzărilor auto din Europa în luna martie

În luna martie, piața auto europeană a înregistrat câștigători și perdanți. Potrivit datelor furnizate de cercetătorul de piață Dataforce, BMW și Renault au avut performanțe deosebite, în timp ce Audi și Tesla au avut rezultate mai slabe. În plus, mărcile chineze au reușit să-și mărească cota de piață, depășind pentru prima dată 4%. Într-o lună în care volumul total a scăzut cu aproape 3%, au existat aproape la fel de multe mărci de automobile cu vânzări în creștere ca și cele cu vânzări în scădere.

BMW a înregistrat o creștere de 8.2% a vânzărilor, ajungând la un total de 77,912 de unități în luna martie. Acest rezultat l-a propulsat pe BMW pe poziția a treia în clasamentul general, în fața poziției a șasea ocupată în aceeași lună a anului trecut. Unul dintre modelele care a contribuit la această creștere este BMW Seria 1, care a înregistrat o creștere de 13% în vânzări, ajungând la 10,704 unități în luna martie.

Pe de altă parte, Renault a înregistrat o creștere de 5.9% a vânzărilor, ajungând la un total de 66,327 de unități în luna martie. Această performanță a propulsat Renault pe poziția a cincea în clasamentul general, în fața poziției a opta ocupată în aceeași lună a anului trecut. Unul dintre modelele care a contribuit la această creștere este Renault Clio, care a înregistrat o creștere impresionantă de 28% în vânzări, ajungând la 22,098 de unități în luna martie. Clio a devenit astfel al șaselea cel mai bine vândut model auto în Europa în luna martie.

În contrast cu performanța BMW și Renault, Audi și Tesla au avut rezultate mai slabe în luna martie. Vânzările Audi au înregistrat o scădere de 20%, ajungând la un total de 63,688 de unități. Această scădere a determinat coborârea Audi pe poziția a șaptea în clasamentul general al vânzărilor, după ce în luna martie a anului 2023 se afla pe poziția a treia.

Tesla a avut și ea o lună dificilă, cu o scădere de 36% a vânzărilor, ajungând la un total de 37,937 de unități. Această scădere a determinat coborârea Tesla pe poziția a 16-a în clasamentul general, în comparație cu poziția a zecea ocupată în luna martie a anului 2023.

Mărcile chineze câștigă teren

Mărcile auto chineze, împreună cu mărcile cu proprietari chinezi, au reușit să-și mărească cota de piață combinată la 4.3% în luna martie, față de 3.9% în aceeași perioadă a anului trecut, conform datelor preliminare furnizate de Dataforce.

În ceea ce privește vânzările, mărcile auto chineze au înregistrat un volum de 57,400 de unități în luna martie, în creștere față de 53,871 în martie 2023. Printre câștigători se numără BYD, care a înregistrat o creștere semnificativă a vânzărilor, ajungând la 2,620 de unități în luna martie, față de 430 în martie 2023. Xpeng a înregistrat, de asemenea, o creștere a vânzărilor, ajungând de la 11 unități în aceeași lună a anului trecut la 462 de unități în martie 2023. Aceste mărci se află, totuși, în urma liderului de piață al mărcilor auto chineze în Europa, MG deținută de SAIC, care a înregistrat o creștere de 10% a vânzărilor, ajungând la 25,642 de unități.

Câștigători și perdanți

Luna martie a adus atât câștigători, cât și perdanți pe piața auto europeană. Potrivit datelor furnizate de Dataforce, 38 de mărci auto au înregistrat creșteri ale vânzărilor mai mari decât media pieței, în timp ce 35 de mărci au înregistrat scăderi ale volumului de vânzări.

Printre câștigători s-au numărat zece mărci auto, inclusiv Omoda, Voyage și Zeekr din China, precum și Ineos Automotive, Lucid și Mitsubishi. Aceste mărci au înregistrat creșteri ale vânzărilor de peste 100% sau mai mari.

Alte mărci care au avut creșteri semnificative ale vânzărilor în luna martie au fost Jaguar (+75%), Honda (+65%) și Lexus (+57%).

Concluzii

Luna martie a adus schimbări semnificative pe piața auto europeană. BMW și Renault au avut o performanță impresionantă, în timp ce Audi și Tesla au avut rezultate mai slabe. Mărcile chineze au reușit să-și mărească cota de piață, iar numărul de mărci auto cu vânzări în creștere a fost aproape egal cu numărul de mărci cu vânzări în scădere. Se pare că piața auto europeană este în continuă schimbare, iar aceste tendințe ar putea continua și în lunile următoare.