brand

Analiza vânzărilor auto în ultimul trimestru al anului 2023

Analiza vânzărilor auto în ultimul trimestru al anului 2023

Cu doar trei luni rămase până la finele anului 2023, majoritatea curselor de segment din Europa sunt deja hotărâte. Cu toate acestea, există șase curse care merită urmărite până în ultimele zile ale anului.

Unul dintre cele mai strânse dueluri este cel dintre BMW și Tesla în segmentul premium de mărime medie. BMW Seria 3 conduce cu 601 de vânzări înaintea Tesla Model 3, potrivit cifrelor preliminare de la cercetătorul de piață Dataforce.

Tesla s-a concentrat în acest an pe Modelul Y, care este pe cale să devină cel mai bine vândut autoturism din Europa, dar acest lucru nu a împiedicat Modelul 3, complet electric, să rămână competitiv împotriva uneia dintre cele mai populare familii de modele cu motor cu ardere internă (ICE) din Europa.

BMW se află, de asemenea, într-o cursă strânsă cu Lamborghini în segmentul exotic. Noul XM conduce cu 719 de vânzări înaintea Urus, conform datelor care reprezintă 95% din vânzările din Uniunea Europeană, țările EFTA și Marea Britanie. Cu toate acestea, la volumele obișnuite din acest segment cu prețuri ridicate, ar fi nevoie de o creștere serioasă a SUV-ului Lamborghini pentru a câștiga titlul.

O altă cursă strânsă între EV și ICE este cea dintre Volkswagen ID4 complet electric și Kodiaq cu motor cu ardere internă de la marca sa soră, Skoda. ID4 conduce cu 1.600 de vânzări înaintea Kodiaq pentru titlul de cel mai bine vândut SUV de mărime medie/mare.

Un lucru este sigur în ceea ce privește segmentul furgonetelor compacte: VW va câștiga cursa. Singura întrebare este dacă Caddy, care conduce cu 2.053 de vânzări înaintea VW Touran, își va păstra avantajul pe tot parcursul anului.

Celelalte două curse cu șanse de schimbare la vârf sunt între Porsche 911 și BMW Seria 4 în segmentul coupe premium (911 conduce cu 2.393 de vânzări) și între BMW X5 și Mercedes GLE în segmentul SUV de mărime mare premium (X5 conduce cu 4.121 de vânzări).

Creșterile mari ale Tesla Model Y (+125%), ale ID4 și VW ID3 (ambele cu o creștere de peste 68%) și cererea continuă puternică pentru MG4 au stimulat vânzările totale de vehicule cu baterie electrice (BEV) din Europa cu 45% până la 1.376.273 până în septembrie. Acest lucru reprezintă o creștere de 425.104 de vânzări față de aceeași perioadă a anului trecut, dar, în termeni procentuali, este în scădere față de creșterea de 51% pentru EV după opt luni.

Vânzările combinate ale Modelului Y și Tesla Model 3 au reprezentat 17,4% din toate vânzările de vehicule cu baterie electrică după opt luni. Acest lucru reprezintă o ușoară scădere față de 17,6% după șapte luni.

MG4 a adăugat 47.642 de vânzări la totalul BEV până acum în acest an. Modelul de la marca chineză SAIC a fost al patrulea BEV cel mai bine vândut în Europa până în septembrie, urcând de pe locul cinci după opt luni și de pe locul șase după șapte luni. MG4 era pe locul 8 în martie.

Compactul complet electric a trecut peste VW ID3 după nouă luni, după ce a trecut peste Fiat New 500 după opt luni. MG4 conduce cu 276 de vânzări înaintea ID4, potrivit cifrelor preliminare ale Dataforce.

Indiferent de rezultatul acestor curse, este clar că segmentul vehiculelor electrice continuă să crească în Europa, încurajat de noile modele și de cererea puternică din partea consumatorilor. Cu toate acestea, este de așteptat ca luptele pentru supremație între diferitele modele și mărci să continue să fie intense. În acest sens, ultimul trimestru al anului 2024 se anunță a fi unul plin de suspans și emoție pentru iubitorii de automobile.