10 mașini ce nu se vor mai produce din 2024
Ne apropiem de jumătatea anului 2023, ceea ce înseamnă că ușa se închide și pentru o serie de vehicule, deoarece producătorii auto au început deja să lanseze noile lor produse pentru 2024. Asta înseamnă că multe dintre mașinile, camioanele și SUV-urile pe care le iubim atât de mult nu vor ajunge până anul viitor.
Mărcile de lux, precum Audi și Mercedes-Benz, scot din uz mai multe mașini pe măsură ce pregătesc noi produse, în timp ce producătorii americani, precum Chrysler și Dodge, au cel puțin un vehicul care va lua calea dodo, în timp ce mulți constructori auto se pregătesc pentru atacul viitorului EV. Chiar și câteva supermașini nu vor rămâne până anul viitor, unele fiind destinate să fie înlocuite de modele mai puternice.
Mai multe mașini se vor alătura acestei liste pe măsură ce anul va trece. Dar, deocamdată, să ne luăm rămas bun și să ne amintim de acele vehicule pe care le-am pierdut.
Audi R8
Supravehiculul longeviv al Audi ajunge în sfârșit la capătul liniei de producție. Odată cu modelul 2023 GT RWD, producția lui R8 se încheie oficial după 16 ani, care acoperă două generații.
Audi TT
Audi TT își va lua rămas bun după 25 de ani. Iconica mașină sport a supraviețuit două decenii și jumătate înainte ca producătorul auto să ia decizia de a renunța la această marcă.
Kia Stinger
Deși se zvonea că Kia Stinger va fi abandonat înainte de anul de fabricație 2023, sedanul sportiv va rămâne cel puțin pentru încă o scurtă perioadă de timp, înainte ca producția să se încheie în 2024. Ca o despărțire de Stinger, Kia a introdus un model Tribute Edition cu vopsea mată Moonscape și noi jante de 19 inch, cu doar 1.000 de unități planificate la nivel mondial.
Ford Fiesta
Deși Ford nu a mai vândut Fiesta în SUA din 2019, a șaptea generație a fost disponibilă în Europa - dar acum este scoasă din producție și în Europa. Ford intenționează să îi umple locul în gamă cu o versiune complet electrică a crossoverului Puma, iar ultimele exemplare ale modelului Fiesta sunt așteptate să iasă din fabrica Ford din Germania în luna iunie.
Mercedes-Benz CLS
O altă victimă a simplificării continue a gamei Mercedes-Benz este CLS. Anul trecut, compania a renunțat la oferta sportivă CLS 53, dar acum întreaga marcă va dispărea, deoarece producția este programată oficial să se încheie în august.
Mercedes-Benz Clasa C Coupe/Cabrio
Clasa C decapotabilă nu va fi singura versiune discontinuă a mașinii compacte de lux. Mercedes plănuiește, de asemenea, să elimine în același timp și Clasa C Coupe, lăsând doar sedanul în gamă pentru viitorul apropiat.
Mercedes-Benz Clasa E Coupe/Cabrio
Și, bineînțeles, la fel ca și Clasa C, Mercedes-Benz va ucide și Clasa E Coupé, undeva până în 2024. Odată cu renunțarea la aceste două uși cu două uși, asta înseamnă că AMG GT actualizat - oricând va debuta - va fi singurul coupe adevărat din gamă, fără a mai pune la socoteală numeroasele "coupe-uri" cu patru uși.
Ford Edge
Probabil că modelul de dimensiuni medii Ford Edge nu va supraviețui după acest an, în parte din cauza conflictelor de muncă de la uzina de asamblare a constructorului auto din Oakville, Canada. Asta, precum și tranziția în curs a Ovalului Albastru către vehiculele electrice. Edge va supraviețui în China sub forma unui crossover hibrid cu ampatament mai mare, dar în prezent nu există planuri de a aduce acest SUV în America. Iar în ceea ce privește Lincoln Nautilus - vărul mai luxos al lui Edge - acesta a suferit recent o transformare majoră pentru anul model 2024.
Alpina BMW B7
Alpina a încheiat un acord cu BMW la începutul anului trecut, care a pus capăt perioadei de independență a tunerului intern, oferindu-i constructorului auto controlul total asupra companiei după 2025. Odată cu acest lucru, Alpina B7 - bazat pe BMW Seria 7 - nu va avea un succesor direct bazat pe generația actuală, alte modele Alpina fiind în pericol de a fi întrerupte și ele.
McLaren 720S
McLaren a închis deja ușa mașinii sport 720S, producția încetând în liniște la sfârșitul anului trecut. Dar producătorul de supercaruri are deja un succesor pe drum, denumit 750S - și este epuizat până la sfârșitul anului viitor. Se pare că 750S va avea până la 740 CP și ar putea debuta chiar în această lună.