Dotată cu cea mai echilibrata motorizare (1.6 Zetec cu 101 cai putere - destul cât să te simți pilot, dar fără să-ți sară permisul din buzunar) a acestui model si cu probabil cea mai buna suspensia in categoria ei, Ford Focus MK1 este o mașina cinstita. Este o mașina făcută pe vremea când mașinile erau făcute de ingineri si nu de contabili. Este o mașina pe care o alegi cu creierul dar care îți rămâne in inima.
Din pacate nu-mi pot permite sa țin doua mașini si sunt nevoit sa renunț la pofta inimii si sa rămân cu mama la copii.
- An fabricație: 2003 (mai matură decât unii șoferi de azi)
- Prima inmatriculare in Ianuarie 2004
- Motor: 1.6L aspirat natural, 101 CP, 74 kW
- Kilometri: 186.364 km (nici prea puțin, nici prea mult)
- Combustibil: Benzină (nu diesel, nu electric, nu probleme cu DPF sau baterii scumpe)
- Caroserie: Hatchback (perfectă pentru oraș, dar nu se sperie nici de drumuri grele)
- Dotări: Aer condiționat (ca să nu te transformi în grătar pe roți vara), oglinzi electrice, ABS
- Ambreiaj nou la 166.000 km – nu pleacă singură din rampă
Fiind prima mea mașina, am ales-o cu mintea si după multe luni de cercetări. Doream o mașina care sa tina cu șoferul fără experiența: să-l ajute sa învețe sa ia o curba fără sa se răstoarne, sa învețe sa parcheze fără să-si vând un rinichi pentru a acoperi pagubele, sa care un porc de Crăciun, sa găsești piese (noi sau folosite) rapid si la prețuri decente in caz de nevoie.
Stare caroserie: N-are rugină curgătoare dar are câteva puncte pe praguri, lac sărit pe capotă și câteva zgârieturi de la parcări “strategice”. Dacă ești începător cum am fost si eu, n-o să plângi la prima zgârietură. Nici la a 10-a. O sa fii relaxat si o sa te poți focusa ;) pe condus.
Stare interior: 8/10 - ultimul detailing a fost făcut in Martie 2025. Mașina foarte confortabila atât pentru șofer cât si pasageri.
RCA + ITP valabil până în Octombrie 2025
- 2 anvelope de vară Nokian iLine pe spate (minim un an de liniște)
- 2 anvelope de vară GT Radial pe față (noi, gata să roadă asfaltul)
- 4 anvelope de iarnă Nokian WR D4 (bune încă 2 ani, deci fără stres iarna)
- Roată de rezervă + o anvelopă extra (că nu se știe niciodată) Nokian iLine de vara
- Scut motor din oțel de 3 mm (pentru că nu trăim pe autostrăzi nemțești si din fabrica vine fără scut)
- Doua telescoape utilizate pe care le-am primit si eu cadou
- Kit vopsea - daca ai chef, pricepere si condiții necesare pentru a acoperi lacul sau punctele de vopsea sărite. Eu am încercat in fata blocului, nu mi-a ieșit, nu ma pricep.
- Oglinda stanga de rezerva
- 1/2 Grila stergatoare parbriz
De ce să o cumperi?
- Perfectă pentru începători – ușor de condus, greu de stricat
- Ideală pentru drumuri rurale – garda la sol nu te lasă blocat la prima groapă
- Întreținere ieftină – piese peste tot, la prețuri de bun-simț
- Ai deja anvelope pentru orice sezon – economisești bani și timp
7.500 Lei
Timp accelerare 0 - 100 km/h
Putere (CP)
Volum portbagaj (L)