Topul mașinilor produse în blocul sovietic care aveau la vremea lor potențial
Existau multe lucruri de calitate produse în blocul sovietic. De exemplu, există o mulțime de mașini produse în fostul bloc sovietic care nu erau chiar de lepădat pentru vremea lor. Iată câteva dintre ele!
GAZ-24 Volga
Numit după râul rus Volga - cel mai mare fluviu de pe continentul european, GAZ-24 Volga și-a purtat cu mândrie numele. Pe vremuri, exista și o vorbă printre șoferi: vezi o Volga în oglinda retrovizoare, te muți. Punct.
GAZ Volga avea un motor cu patru cilindri cu puțin sub 100 CP, dar prestigiul său era imens. Era un motor destul de mare, chiar și pentru standardele actuale. Acest automobil iese în evidență printr-un robinet pentru răcirea mașinii pe timp de vară, dar și prin posibilitatea de a putea fi pornit manual dacă bateria este descărcată. Datorită prețului său ridicat, mașina a fost folosită aproape exclusiv de organismul guvernamental.
GAZ-24-24 este o versiune cu motor V8 de 5,5 litri și câteva „modificări” suplimentare. Acesta este cel exclusiv KGB.
Wartburg 313 Sport
Versiunea coupé a popularului Wartburg 311 de atunci. A fost votată drept „Cea mai bună mașină europeană” la un salon auto american în 1957.
Tatra 603
Poate că ai mai auzit despre producătorul ceh de camioane Tatra, care produce acum basculante de teren și alte chestii de genul. Ei bine, nu a fost întotdeauna așa. O Tatra a fost o mașină de vis în Blocul de Est, nu doar pentru muncitorii din construcții.
În 1953, mașinile sovietice erau extrem de nepopulare în ČSSR. Erau considerate lente și proaste în primii ani în care au fost construite. Dar Tatra 603 avea un coeficient de rezistență mare și un V8 răcit cu aer, cu o putere de 100 CP. Viteza sa maximă a fost de peste 170 km/h, ceea ce îl face să fie la fel de rapid ca un Corvette C1 de la începuturi.
Cu alte cuvinte, era o mașină bună, Dar cine o conducea? Aceiași oameni ca și care conduceau și GAZ Volga.
Polski Fiat 125p
Polski Fiat era la fel de bun ca o mașină occidentală. Pentru că, de fapt, asta a și fost. Ceea ce este interesant la această mașină este faptul că era disponibilă ca break.
Motoarele erau de buget, pentru a scădea prețul producției și erau preluate de la Fiat 1300/1500. Pe de altă parte, aspectul era frumos, performanța de condus peste medie și avea o bună reputație (de mașină occidentală), lucruri care au transformat-o într-o mașină extrem de dorită în Blocul de Est.
Melkus RS 1000
RS este un fel de mașină sport de curse. Era bazată pe Wartburg 353, dar avea un motor echilibrat, cu o putere de până la 100 CP. Nu e rău pentru un motor oarecare, de 1,0 litri, în 2 timpi. Viteza sa maximă a fost de 210 km/h - nicio mașină legală din Blocul de Est nu a fost mai rapidă decât atât. Dar a venit cu un preț. Suna ca cel de-al Doilea Război Mondial în interior, nu era prea confortabilă, și nici prea sigură. De asemenea, o puteai cumpăra doar dacă puteai prezenta un permis de conducere de curse.
Ar trebui să mai știi și altceva despre aceste? Volanul provenea de la o barcă, carburatoarele de la o motocicletă (sau mai exact: trei motociclete) și luminile din spate de la o rulotă.
Skoda 110 R
În afară de Melkus RS 1000 mai exista o mașină de curse în blocul sovietic. Este vorba de Škoda 110 R. Cu un motor cu 4 cilindri de 60 CP în spate și o greutate de doar 900 kg goală, era o mașină sport, cel puțin pentru standardele vremii. Viteza sa maximă a fost de 145 km/h pentru versiunea de serie. A fost, și încă este, foarte des folosită ca mașină de raliu, versiunea normală de raliu făcând 140 CP și cea mai puternică versiune de peste 250 CP.
Îți plac mașinile vechi, cu istorie? Cu ajutorul motorului de căutare cauțimașină.ro poți găsi o mulțime de mașini de acest fel la prețuri foarte convenabile. Așa că folosește-l cu încredere și dă-ți întâlnire cu modelul preferat!