brand

Topul celor mai bune mașini europene pe care toată lumea le ignoră

Topul celor mai bune mașini europene pe care toată lumea le ignoră

În Europa se fabrică multe mașini. Atât de multe încât pe unele dintre ele nici noi, europenii, nu le cunoaștem atât de bine. Dar multe dintre ele nu sunt chiar de lepădat, exact ca exemplele din lista aceasta întocmită de echipa cauțimașină.ro.

Alpine A110

În anii 1960 și ’70, o mică companie franceză de mașini numită Alpine a scos la iveală niște mașini uimitor de frumoase, bazate pe platforma lui Renault 8. Acum, o subsidiară deținută în totalitate a Renault, Alpine construiește din nou A110 și se bucură de recenzii foarte bune. Versiunea modernă nu numai că amintește de original ca aspect, dar ethos-ul rămâne același: mașini ușoare, distractive de condus.

Actualul A110 are o capotă din aluminiu, un motor central, o greutate redusă și o transmisie automată cu dublu ambreiaj și 7 trepte care lucrează împreună pentru a oferi un raport putere/greutate mai bun decât un Porsche Cayman și o manevrabilitate care permite orice fel de manevre. Este o mașină foarte distractivă care nu te obligă să spargi o bancă pentru a o putea cumpăra, fiind astfel o mașină unică, greu de găsit și în stânga și în dreapta Atlanticului.

Artega Scalo

Acest brand german nu există de mult timp, dar ceea ce au realizat în doar 12 ani de activitate este uimitor. Succesorul lui Artega GT, acest coupe electric cu tracțiune pe spate poate ajunge la o viteză de la 0 la 100 de km pe oră în doar 3,6 secunde, poate călători până la 400 km după o singură încărcare și se poate reîncărca complet în mai puțin de o oră.

Este învelit într-o caroserie din poliuretan și carbon, pe cât de frumoasă, pe atât de eficientă, explicând de ce Artega Scalo Superelletra a câștigat prestigiosul Concurs de mărci de automobile organizat de Consiliul German de Design în 2017. Mașina a fost descrisă astfel: „Cel mai bun automobil din două lumi – tehnologie progresistă germană și fler italian. Tehnologia înaltă se întâlnește cu măiestria italiană.”

Cizeta-Moroder V16T

Ce obții când îi pui să lucreze împreună pe inginerul auto Claudio Zampoli, muzicianul Giorgio Moroder și renumitul designer de mașini Marcello Gandini? O mașină care seamănă ușor cu Lamborghini Diablo, dar este mult mai controversată, cu un motor V-16 DOHC de 540 de cai putere, montat transversal, cele mai mari anvelope din lume la vremea lansării și un preț de 600.000 de dolari în 1991.

În total, au fost construite doar nouă mașini (două pentru Sultanul Brunei) înainte ca o recesiune mondială să pună capăt producției. Mașinile cu numărul 10 și 11 au fost lăsate neterminate și au rămas în depozit în Detroit ani de zile. Dar dacă te interesează o astfel de mașină, poți achiziționa un Cizeta-Moroder V16T, deoarece există un site web Cizeta în SUA care oferă șansa de a comanda o mașină pentru 800.000 dolari. Având în vedere rata inflației din 1991, acesta ar putea fi considerat un preț foarte bun.

Donkervoort D8 GTO-40

Dacă Donkervoort D8 GTO-40 îți amintește de Lotus 7, nu ar trebui să te surprindă. La urma urmei, Donkervoort și-au început în afacerea cu mașini în 1978, ca importator olandez al unei anumite mașini S7. Dar kit-ul nu avea aprobarea necesară pentru a fi condus pe drumurile olandeze și erau necesare modificări ale șasiului. Și așa au trebuit să modifice mașina, astfel încât Donkervoort au muncit mult s-o transforme într-o mașină legală.

De-a lungul anilor, Donkervoort a scăzut greutatea mașinilor sale, le-a făcut mai puternice și le-a eficientizat, și a adăugat mai multă putere, creând bestia pe care o poți vedea acum: capabilă de a ajunge de la 0-60 de kilometri pe oră în 2,7 secunde.

Mazzanti Evantra

Mazzanti Evantra este o revenire high-tech a mașinilor italiene din anii 60 și 70. Se fac doar cinci pe an. Și așa cum te-ai aștepta de la o mașină cu o producție atât de scăzută, există multe lucruri pe care le poți personaliza la ea în funcție de dorințe. Artizanii Mazzanti pot lucra manual anumite părți ale corpului de aluminiu, făcându-le să capete o formă unică.