Top mașini europene rare din anii 60, un fel de unicorni aproape imposibil de găsit pe piață în ziua de azi

În timp ce unele modele de mașini clasice încă se găsesc în număr mare pe piață, altele s-au transformat deja în unicorni, cu exemplare pe care aproape că le poți număra pe degete de rare ce sunt.

Anii 60 au fost destul de generoși față de industria automobilelor. A fost o eră în care s-a experimentat mult și s-au testat până la extrem limitele industriei auto. Economia în plină expansiune din europa a permis producătorilor de automobile să scoată pe bandă mașini concept și tot felul de produse auto, încercând să se depășească unii pe ceilalți. În consecință, mașinile cu performanțe mai mult decât decente erau disponibile pentru aproape toată lumea.

Vremurile s-au schimbat însă, și, treptat treptat, multe din mașinile europene produse în acea perioadă au ieșit din producție, iar cele noi au devenit mai complexe, mai moderne, dar și mai scumpe. Și uite așa s-au transformat în unicorni niște modele absolut grozave. Despre ce fel de mașini este vorba, află din acest articol marca cauțimașină.ro.

Top mașini europene rare din anii 60, un fel de unicorni aproape imposibil de găsit pe piață în ziua de azi

Peugeot 403

Peugeot a început să vândă modelul 403 în anul 1955, dar cele mai mari vânzări le-a obținut în anii 60. Aceasta este o mașină de dimensiuni medii, proiectată de legendara Pininfarina și disponibilă în stiluri de caroserie sedan, break, decapotabil, pickup și furgonetă.

A apărut într-o dramă polițistă e televiziune, Columbo. Celebrul detectiv iubit de toată lumea conducea un Peugeot 403 cabriolet ponosit, ceea ce i-a adus multă faimă acestui model. Peugeot a produs peste 158.000 de unități în anii '60, dar în țări precum Marea Britanie de exemplu, au supraviețuit doar 40 de unități.

Top mașini europene rare din anii 60, un fel de unicorni aproape imposibil de găsit pe piață în ziua de azi

Fiat 2300S

Fiat 2300 a fost o mașină produsă de Fiat între anii 1961 și 1969, în formă de limuzină, break și chiar și coupe, proiectat de Ghia cu faruri simple. Toate versiunile aveau un motor cu șase cilindri de 2,3 litri, ceea ce făcea ca acest Fiat să fie un model destul de bun la capitolul viteză.

Coupe-ul, în special, avea un aspect elegant, performanțe excelente și o manevrabilitate ieșită din comun. Cât timp a fost pe val, s-au vândut nenumărate exemplare din acest model, dar în ziua de azi el s-a transformat într-o himeră deoarece este aproape imposibil de zărit în toată Europa.

Top mașini europene rare din anii 60, un fel de unicorni aproape imposibil de găsit pe piață în ziua de azi

Renault Dauphine

Hemmings numește Renault Dauphine „o mașină de prințesă” care a beneficiat de ani de cercetare și dezvoltare înainte de introducerea sa pe piață în anul 1955. Aceasta se prezenta ca o mașină europeană de familie, încăpătoare, cu suficientă putere pentru a ține pasul cu traficul, rămânând în același timp relevantă pe șosele.

A fost cea de-a doua mașină postbelică lansată de Renault după 4CV și a condus la o creștere explozivă a mărcii franceze și a exporturilor către SUA. Renault a construit peste 2 milioane de unități Dauphine pe parcursul celor 10 ani în care a vândut-o, însă în ziua de azi abia dacă mai găsești 10 unități în Marea Britanie, la vecini.