brand

Top mașini încete europene pe care e foarte distractiv să le conduci ca vitezoman

Având în vedere că prețurile la benzină cresc în mod îngrijorător, e o idee bună să te orientezi către mașini lente și economice, care pot fi conduse și rapid dacă te tentează această perspectivă.

Unii spun că este mai distractiv să conduci o mașină lentă rapid decât o mașină rapidă încet. Dar este această afirmație nu poate fi confirmată sau infirmată decât de cineva care deține câte un exemplar din fiecare.

O parte distractivă în a conduce repede o mașină cu motor mic constă în munca pe care trebuie s-o depui pentru a mări viteza. Este ușor să mergi repede într-o mașină rapidă, la care doar apeși foarte delicat pedala de accelerație și decolează ca o rachetă. Dar la mașinile lente, ca să le faci să prindă viteză, ai nevoie de tactică.

Vrei să vezi cum e? Citește acest articol și apoi caută pe cauțimașină.ro modelul preferat și stabilește cu un vânzător un test drive ca la carte.

Top mașini încete europene pe care e foarte distractiv să le conduci ca vitezoman

Peugeot 106 Rallye

Cei care nu au condus niciodată un 106 Rallye au ratat multe. Ce vremuri! În ceea ce privește manevrabilitatea, singura mașină care poate concura cu un Peugeot 106 Rallye este Honda Integra Type-R. Poate părea ca un clișeu, dar această mașinuță este din toate punctele de vedere un go-kart legal.

Cu motorul său de 1,6 litri și 103 CP, Peugeot 106 Rallye nu a fost construit pentru a merge rapid, în linie dreaptă. Însă secretul acestei mașini este greutatea redusă combinată cu o configurație super agresivă a suspensiei și un motor cu turații. Micul Peugeot este potent în viraje, se agață bine de șosea dacă viața lui depinde de asta și se descurcă excelent în curbe, împroșcând cu praf automobile mult mai înfiorătoare.

Top mașini încete europene pe care e foarte distractiv să le conduci ca vitezoman

Volkswagen Golf

Primul Golf a văzut lumina zilei în 1974, dar a fost numit Rabbit în America de Nord. Ca dimensiuni era o mașină medie, dar lentă. Însă câțiva ani mai târziu, când a apărut GTI, am început să ne schimbăm părerea despre hatchback-uri și să privim altfel Golfurile.

Având în vedere că Golfurile de astăzi sunt fie lente, fie foarte rapide, modelele mai vechi Mk1 și Mk2 sunt mult mai distractiv de condus. Fără prea multe ajutoare pentru șofer, doar trei pedale și un volan. GTI-urile erau rapide pe vremuri, dar având în vedere că aveau doar 112 CP, sau 139 la motorul cu 16 supape, nu erau deloc prea mult pentru un șofer cu experiență.

Top mașini încete europene pe care e foarte distractiv să le conduci ca vitezoman

BMW E46

Da, știm cu toții că E46 M3 a fost probabil cel mai bun M3 pe care BMW l-a făcut vreodată, dar nici celelalte mașini din seria 3 nu au fost rele. 318 și 320 au fost cam slabe, dar și asta le face distractiv destul de distractiv de condus pentru un șofer căruia îi plac provocările.

Mai puțină putere înseamnă uneori mai multă distracție. Să conduci o mașină precum BMW 325, 328, 330 etc. înseamnă că vei merge foarte repede atunci când ești dispus să-i explorezi limitele, dar și la mașinile cu mai puțin cilindri, deși viteza va fi mai mică, manevrabilitatea este aceeași. Și ce rost are să ai putere dacă nu o poți folosi? Alege 320 dacă vrei să te distrezi tot timpul!

Top mașini încete europene pe care e foarte distractiv să le conduci ca vitezoman

Volkswagen Beetle

Beetle-ul original a fost lent, foarte, foarte lent, dar a fost totuși grozav de condus cu motorul boxer răcit cu aer montat în spate. Deoarece durează aproximativ 20 de secunde să ajungi de la 0 la 100 de kilometri, nu există niciodată pericolul de a pierde controlul la accelerare. Cu toate acestea, dacă intri într-un colț prea repede, înveți imediat ce înseamnă supravirarea.

Când treci rapid prin viraj în micuța broscuță, poți simți mașina din plin. De fapt, dacă ai șansa să conduci vreodată un Beetle vechi decapotabil pe un drum accidentat, poți vedea întreaga mașină flexându-se și răsucindu-se. Nu e de mirare că este atât de distractiv să o conduci „rapid”. Și ca bonus, este aproape imposibil să primești o amendă pentru viteză într-una dintre acestea... cu excepția cazului în care ai echipat-o cu piese aftermarket, dintre care există o mulțime.