Topul mașinilor cu care poți ajunge la sapă de lemn
Mașinile sunt costisitoare. Iar asta nu este deloc o noutate pentru niciun șofer cu experiență. Combustibilul este scump. Întreținerea costă. Iar asigurările și dările către stat transformă și ele mașinile în mici fabrici de mâncat bani. Iar asta este valabil pentru aproape toate mașinile din lume, iar noi șoferii încă le cumpărăm și le iubim pe de-o parte pentru că suntem îndrăgostiți de ele și pe de altă parte pentru că nu ne-am putea imagina viața în lipsa lor. Pe de altă parte, există și mașini excepțional de scumpe, automobile cu care garantat ajungi la sapă de lemn dacă nu beneficiezi de niște venituri considerabile. Și pentru că ne dorim să te ferești pe cât posibil de ele, noi, echipa cauțimașină.ro, am întocmit un top al acestora ca să știi ce trebuie să eviți.
1. Volvo XC90
Producătorul suedez de automobile Volvo și-a construit treptat treptat o reputație excelentă în ceea ce privește protecția pasagerilor. Cu toate acestea, îmbunătățirile de care a beneficiat cea de-a doua generație XC90 precum variantele hibride, sistemele de propulsie, sistemele de siguranță și tehnologia de top, au complicat lucrurile în ceea ce privește întreținerea și nu au adus niciun beneficiu acestui SUV nici la capitolul fiabilitate.
Consumer Reports a menționat sistemul de climatizare, sistemul de propulsie, hardware-ul caroseriei și frânele ca fiind cele mai semnificative probleme la XC90, acordând modelelor din anii: 2016, 2017, 2019 și 2021 un rating de fiabilitate estimat grosolan la doar 1 din 5. Și nici J.D. Power nu a fost mai drăguț, întrucât a evaluat XC90 cu scoruri de fiabilitate cuprinse între 60 și 70 din 100.
2. Mercedes-Benz GLE
GLE a devenit cel mai bine vândut automobil de la Mercedes-Benz, din categoria SUV, combinând calitatea superioară a condusului cu robustețea, versatilitatea și tehnologia de de ultimă oră. Cu toate acestea, a patra generație GLE introdusă pe piață în anul 2020 a călcat în picioare reputația excelentă pe care și-a construit-o de-a lungul anilor prin înregistrarea unor cote de fiabilitate îngrijorătoare.
Conform arhivelor de date NHTSA, GLE 2020 a avut parte de 31 de retrageri, cauzate de diferite probleme, de la scurgeri de combustibil la supraîncălzirea cablurilor electrice, sau din cauza sistemelor defecte de apeluri de urgență, afișajului inoperabil al camerei retrovizoare, cablajelor nesecurizate, iluminării exterioare defectuoase, apei care pătrundea înăuntru de la furtunul de scurgere al sistemului AC, problemelor de declanșare a airbag-ului și defecțiunilor în ceea ce privește controlul electronic al stabilității. Deși Mercedes-Benz a rezolvat majoritatea acestor erori pentru modelul din 2021, Consumer Reports a acordat modelului din 2022 un scor de fiabilitate de 1 din 5, lucru care poate fi interpretat ca un semnal roșu pentru cumpărătorii care încă cochetează cu ideea de a cumpăra acest model.
3. Fiat 500L
SUV-ul crossover de 500 litri cu patru uși a fost creat ca o versiune pentru adulți a micuțului Fiat 500 din 1957, proiectat de Dante Giacosa, care a marcat prin prețul scăzut, funcționalitatea orașului și economia admirabilă. Spre deosebire de 500 original, 500L umflat s-a chinuit să facă furori pe piață, cu recenzii slabe ale consumatorilor și ratinguri dezamăgitoare de fiabilitate dominând cea mai mare parte a perioadei de producție.
Nu te lăsa păcălit de estetica retro, europeană și elementele de design drăguțe, pentru că Consumer Reports i-a dat lui Fiat 500L un scor dezastruos de 29 din 100. Fiat a avut probleme grave cu 500L, evidențiate în continuare de scorul de 1 din 5 emis pentru fiabilitate și satisfacția proprietarului și scorul de 2 din 5 pentru confort, transmisie și spațiu pentru bagaje.
4. Maserati Quattroporte V
Maserati a construit Quattroporte încă din anii 1960, dar cea de-a cincea iterație introdusă în 2003 a ridicat ștacheta cu un stil elegant Pininfarina și o performanță remarcabilă datorită motoarelor derivate de la Ferrari. Să cumperi un Quattroporte V este cel mai simplu mod de a demonstra tuturor că ai mulți bani, chiar dacă investiția într-un astfel de automobil nu este una foarte mare. Însă, în mod ironic, întreținerea sa dacă ai de gând să-l folosești zi de zi, este o cale rapidă către faliment.
Defecțiunile electrice semnificative par să aibă propria lor personalitate, iar kilometrajul redus nu este, în mod surprinzător, o garanție a fiabilității pentru acest sedan exotic. Ca și cum asta nu ar fi suficient, complexitatea aproape înfricoșătoare a lui Quattroporte V te va obliga să rezolvi fiecare defecțiune, oricât de mică, înainte să se transforme într-o problemă de proporții pentru că s-ar putea să n-o mai poți controla.