brand

Acestea sunt cele mai spectaculoase mașini 4 sport din anii `70

În domeniul autoturismelor anii '70 sunt priviți ca o perioadă de aur, mai ales în ceea ce privește mașinile sport. Surprinzător sau nu, acum 5 decenii se făceau mașini extrem de frumoase, cu toate că tehnologia din vremurile acelea era departe de ceea ce avem noi în ziua de azi.

Lumea mașinilor sport din anii 1970 s-a bazat puternic pe tehnologia și designul „anilor ’60”. Dar asta nu înseamnă nici pe departe că a fost vorba de o perioadă de stagnare, ba dimpotrivă dacă ne uităm după modele frumoase precum Jaguar E-Type, Ferrari 250 GT California și Ford Mustang, mașini sport, care mai de care mai spectaculoase. Câteva din cele mai remarcabile dintre ele le-am inclus în acest top care sperăm să te inspire. Iar dacă vreuna din alegerile noastre te motivează să investești într-o mașină sport veche, caută pe cauțimașină.ro modelul preferat și dacă el există undeva și te așteaptă, cu siguranță aceasta este platforma perfectă prin care să vă dați întâlnire.

Acestea sunt cele mai spectaculoase mașini 4 sport din anii `70

Alfa Romeo Montreal

Alfa Romeo Montreal a fost inițial un concept care a devenit în final un model cu drepturi depline. Conceptul a fost prezentat la Expo 67 – un eveniment de tip World’s Fair – care a avut loc la Montreal și unde acest model a avut parte de o primire atât de bună încât Alfa Romeo l-a botezat chiar Montreal.

În mod uimitor, cu toate că concept car-ul era echipat cu un motor inline-4 de 1,6 litri, versiunea de piață a fost vândută cu un V8 de 2,6 litri. Alfa Romeo Montreal a fost gândit ca un automobil demn de a rivaliza cu Jaguar E-Type și Porsche 911, dar a ajuns pe piață mult mai scump decât oricare dintre acestea, prețul său crescând chiar și mai mult la mijlocul anilor 1970. Un lucru este totuși cert. Montreal este o mașină sport frumoasă. Probabil una din cele mai frumoase mașini sport create vreodată.

Acestea sunt cele mai spectaculoase mașini 4 sport din anii `70

BMW M1

BMW M1 a fost o altă mașină din clasa supermașinilor care a marcat industria automobilelor în anii '70. Inițial, aceasta urma să fie construită în colaborare cu Lamborghini - afacerea care în final a eșuat, BMW continuând pe cont propriu acest proiect. Nemții s-au ocupat de inginerie și de dezvoltarea motorului, în timp ce cei de la Italdesign și-au asumat responsabilitatea pentru design.

Modelul de motor de 3,5 litri folosit la M1 a fost proiectat special pentru această mașină, dar a fost modificat și reutilizat în Seria 5, Seria 6 și Seria 7. M1 a cunoscut un oarecare succes la curse și a fost prima dintre mașinile de artă de la BMW, iar un M1 a fost pictat de nimeni altul decât Andy Warhol.

Acestea sunt cele mai spectaculoase mașini 4 sport din anii `70

Lancia Stratos

Lancia Stratos este un automobil bine cunoscut pentru cariera sa în domeniul raliurilor și pentru modul necruțător în care îl brusca pe șofer dacă nu acesta nu era atent – datorită temperamentului său spinos. Stratos a câștigat aproximativ 18 victorii în WRC între anii 1974 și 1981 înainte ca era tracțiunii integrale să-l îngroape de tot.

Stratos era propulsat de motorul Ferrari Dino V6, de 2,4 litri și cu aproximativ 190 CP. La ora actuală Stratos este o piesă de colecție, iar pentru cei care nu își pot permite o astfel de mașină adevărată, e bine de știut că diverse companii vând versiuni similare de mașini care au nevoie doar de un motor mai bun.

Acestea sunt cele mai spectaculoase mașini 4 sport din anii `70

Lamborghini Miura

Lamborghini Miura este unul dintre primele supercar-uri create vreodată, cu tot ceea ce înseamnă supercar, așa cum cunoaștem astăzi conceptul. Lamborghini a fost prima dintre mașinile de masă care a prezentat avantajele unui motor central, avantaje care încep cu o distribuție mai bună a greutății și performanțe mai bune pe drum. Lucruri care i-au enervat la maxim pe cei de la Ferrari.

Motorul lui Miura a fost o versiune îmbunătățită a celui găsit la 350GT și a rămas în producție – cu nenumărate modificări – până când Murcielago a încetat din producție. Miura rămâne una dintre cele mai dezirabile mașini clasice existente. Interesant este că avea oglinzi exterioare ca dotări opționale, cu toate că un șofer de Miura nu s-ar uita niciodată în spatele său la ce viteză avea această mașină. Dar e pur și simplu o chestiune de design, așa cum ne-am aștepta de altfel de la italieni.