brand

Top 4 mașini europene vechi de care pur și simplu ne este dor

Europenii se pricep mai bine ca oricare alții la mașini. Din punctul nostru de vedere sunt de departe cei mai buni și asta nu o spunem doar noi, ci și mulți mulți alții, după cum oricine își putea da seama acum ceva ani dacă privea pe străzile din Europa, dar și de pe alte continente unde superbele mașini despre care vom vorbi în rândurile următoare au ajuns datorită entuziaștilor auto de pretutindeni.

Top 4 mașini europene vechi de care pur și simplu ne este dor

1. Maserati Biruto

Fabricat ca un coupe italian ieftin care se strică în mod regulat, fără nicio rușine, pentru designul și performanțele sale Biturbo a părut pentru mulți o afacere bună. Și de fapt, fără acest coupe boxy wedge turbo, cel mai probabil Maserati nici nu ar exista astăzi. Nu numai că acest coupe a ținut Maserati pe linia de plutire, dar este și cel mai bine vândut model al mărcii.

Stilul lui Gandini și un motor turbo V6 de 2,8 litri au adus stilul italian în rândul maselor. Pe parcursul a treisprezece ani, Maserati a vândut nu mai puțin de 40.000 de mașini impresionante. O adevărată ispravă, având în vedere calitatea îngrozitoare a construcției sale și facturile scumpe de întreținere.

Top 4 mașini europene vechi de care pur și simplu ne este dor

2. Vauxhall/Opel Senator

Opel, Vauxhall și chiar Holden au oarecare legături între ele. Produs pentru prima dată în 1978, Senator a apărut în modelul boxy A până în 1987. Aceste mașini au atras o mulțime de adepți datorită unui motor de șase cilindri, în linie, de 3,0 litri, care producea 200 CP. Un lucru amuzant în legătură cu această mașină este faptul că în Marea Britanie era numită sandviș cu gem datorită modului în care era vopsită atunci când era folosită pe post de mașină de poliție.

Senator a fost vehiculul de bază pentru patrulele de poliție, unde spațiul și viteza au jucat un rol vital. Acum însă, marele Opel nu mai este o priveliște îngrijorătoare atunci când apare în oglinzile retrovizoare nici măcar pentru britanici.

Top 4 mașini europene vechi de care pur și simplu ne este dor

3. Porsche 914

Sub diferite forme, Porsche a produs mai mult de 119.000 de mașini din acest model, jumătate din ele ajungând pe țărmurile SUA. Popular într-o oarecare măsură pentru legătura sa confuză cu VW, 914 a fost popular printre cumpărătorii care doreau o insignă premium.

Fără îndoială, 914 nu a fost cea mai bună mașină de la Porsche. La cel mai scăzut nivel de echipare, el se vindea cu un motor cu o putere de 79 CP, căruia îi luau aproximativ 13,3 secunde pentru a ajunge la viteza de 100 km pe oră. Totuși, arată-i unui drum mai dosnic, cât se poate de întortocheat, iar 914 capătă mult sens. În mod ciudat, acum când averile multor entuziaști auto au crescut din ce în ce mai mult, acest model de Porsche a ajuns din nou la mare căutare, mai ales că foarte puține exemplare au rămas pe stradă.

Top 4 mașini europene vechi de care pur și simplu ne este dor

4. Jaguar S-Type

Jaguar-ul S-Type, în stil retro, a avut mai mult succes decât se așteptau mulți. Desigur, acest model a fost un amestec urât între vechi și nou, dar numai aspectul nu face o mașină grozavă. Fanii Jaguarului, conștienți de potențialul acestui producător, au recunoscut potențialul modelului S-Type cu un șasiu și o configurație de motor fără egal. V8-ul supraalimentat, cu o putere de 400 CP, era la egalitate cu motorul lui BMW M5.

De departe, cea mai mare surpriză a fost o opțiune de motor diesel cu un cuplu de 320 ft-lbs la 1900 RPM. Suntem convinși că dacă S-Type ar fi avut un look câtuși de puțin mai puțin retro, ar fi putut fi văzut și astăzi pretutindeni pe străzile din Europa și nu numai.

Îți place vreunul din aceste modele prezentate aici? Șansele să găsești acum un exemplar în stare excelentă sunt destul de mici, dar dacă există în vreun colțișor din România unul pentru tine, să știi că cel mai sigur îl găsești pe cauțimașină.ro așa că accesează motorul nostru de căutare și stabilește un test drive cu proprietarul său pentru a te convinge cât mai repede de potențialul său.