Mercedes-Benz taxează iubitorii de viteză prin introducerea unei taxe anuale de accelerație
Producătorul german de automobile Mercedes-Benz introduce în Statele Unite ale Americii o taxă anuală de accelerare.
Pentru suma de 1200 de dolari, respectiv 991 de euro, producătorul german Mercedes-Benz va oferi cumpărătorilor unora dintre modelele companiei posibilitatea de a micșora timpul de accelerare, ajungând mai rapid de la 0 la 100 de kilometri pe oră.
Acest anunț a fost făcut după ce mai devreme în acest an, principalul rival al companiei Mercedes-Benz - BMW - a lansat un abonament similar pentru opțiunea de încălzire a scaunelor
Informația care la început a părut doar un zvon a fost confirmată de Mercedes-Benz pe canalul de televiziune BBC News, dar și în presa online, cu completarea că această taxă nu va fi introdusă și în Marea Britanie, de unde presupunem că nici în restul Europei.
Abonamentul de micșorare a timpului de accelerare va deveni valabil pentru modelele Mercedes-EQ EQE 350 și EQS 450, atât pentru variantele sedan, cât și pentru cele SUV.
Conform website-ului magazinului online Mercedes, funcția de micșorare a timpului de accelerare va putea fi activată electronic, acționând asupra motorului automobilului, precum și asupra cuplului.
Această funcție activată contra cost va crește puterea de accelerare cu aproximativ 20-24%, permițând astfel modelului Mercedes-EQ 350 SUV să accelereze de la 0 la 100 de kilometri pe oră în doar 5.2 secunde, față de 6.2 secunde așa cum se întâmplă atunci când funcția nu este activă.
Reacția cumpărătorilor față de decizia propusă de compania Mercedes-Benz
Jack McKeown, președintele Asociației Scriitorilor specializați în industria automobilelor din Scoția și redactor al ziarului auto Courier, din Dundee, a declarat că decizia luată de Mercedes-Benz în legătură cu introducerea unui abonament anual pentru micșorarea timpului de accelerare nu este deloc o decizie surprinzătoare, dar cu toate acestea extrem de descurajantă pentru fanii companiei.
De fapt, el nu consideră deloc cinstită această abordare comparând abonamentul de accelerare cu serviciile contra cost oferite de furnizorii de date mobile. De exemplu, atunci când plătești lunar un abonament pentru telefonul mobil, sau pentru date online, o faci pentru ca firma cu care colaborezi să întrețină rețeaua de date și să-ți permită s-o folosești astfel încât să-ți satisfaci niște nevoie. Dar ceea ce face Mercedes este să deblocheze un soft pe care la instalat deja în mașina pentru care ai plătit și pentru care a obținut o dată profit de la tine.
De fapt, încercarea de a obține profituri și mai mari de pe urma unor astfel de servicii este chiar o tendință îngrijorătoare observată în rândul producătorilor de automobile și cu siguranță consumatorii se vor răscula la un moment dat împotriva acestor practici abuzive.
Se va întâmpla în curând…
În luna iulie a acestui an, BMW s-a confruntat cu o reacție foarte violentă din partea consumatorilor atunci când a anunțat că clienții săi ar putea plăti 25 de lire sterline pe lună pentru a debloca sistemele de încălzire cu care sunt prevăzute scaunele și volanele mașinilor lor.
În decembrie anul trecut, cei de la Toyota au anunțat și ei că vor percepe câte 8 dolari pe lună de la la clienții care doresc să-și pornească mașinile de la distanță, utilizând o cheie.
Toate aceste anunțuri nu ne surprind pentru că niciuna din aceste companii amintite până acum nu a fost prima care a propus o astfel de acțiune extremă. Se prea poate ca primii să fi fost cei de la Tesla care în anul 2019 au introdus „Acceleration Boost”, care face ca vehiculele sale Model 3 să accelereze de la 0 la 100 de kilometri pe oră cu jumătate de secundă mai repede, pentru o taxă unică de 2.000 de dolari.
Același tip de abonament este și cel pe care vrea să-l introducă compania germană Mercedes-Benz. Deocamdată însă, abonamentul lor de micșorare a timpului de accelerare este listat „în curând” în vitrinele dealerilor Mercedes din SUA, fără a menționa și o dată exactă pentru lansare.
Vor renunța la inițiativă? Vor merge mai departe cu implementarea acestui proiect? Rămâne de văzut. Până atunci, te invităm pe blogul cauțimașină.ro pentru cele mai noi știri din domeniul auto.