E foarte distractiv să conduci oricare din aceste mașini franceze, dar din păcate construcția lor lasă de dorit
Mașinile franceze au toate un lucru în comun: sunt foarte foarte interesante. Desigur, de cele mai multe ori această fascinație are la bază alte motive precum defectele bizare de inginerie sau eșecuri enigmatice pe care dacă le rezolvi te simți la fel de satisfăcut ca atunci când ai terminat singur un puzzle de 2000 de piese.
Alteori, fascinația are motive reale. Există și multe mașini franceze deosebit de bune, cu funcții foarte armonioase și cu un aspect frumos. Dar nu putem trece peste cele care ne captivează și ne frustrează în egală măsură. Până la urmă și ele sunt la fel de reale și dacă ar fi fost construite bine de la început acum erau departe pentru că potențial au. Află despre ce modele este vorba din acest articol marca cauțimașină.ro și hai să vedem de ce sunt în stare francezii și ce le lipsește.
Citroen SM
Pentru mulți SM rămâne o mașină subestimată, uimitor de frumoasă pentru vremea ei și bazată pe o viziune futuristă, care dă clasă și mașinilor fabricate în ziua de azi.
Alții însă, spun că inginerii de la Citroen au mers un pic prea departe când au creat această mașină. Deși frumoasă, extrem de confortabilă și la fel de luxoasă ca orice altă berlină germană de top, SM a primit un motor de Maserati pe care francezii s-au gândit să-l monteze în față, ca să poată antrena roțile de acolo și îți dai seama că nu prea a mers cum și-au imaginat ei.
Alpine A110
Poate că nu te așteptai la probleme de la această mașină de raliu nou-nouță, ca scoasă din țiplă. Dar se pare că prezintă câteva probleme legate de pompele de combustibil care, ar spune experții, sunt puțin cam mici.
Nu este o surpriză, totuși, având în vedere că această mașină este capodopera celor de la Renault, o companie care nu are o reputație prea bună la capitolul fiabilitate. Așa că, dacă investești într-un astfel de model, chiar dacă nu dă semne de deteriorare, să nu te mire dacă te va lăsa în mijlocul drumului la un moment dat.
Renault R5 Turbo
Într-adevăr, poate arăta puțin ca prea ca un Renault 5, dar în realitate nu seamănă deloc cu micul automobil. Pentru început, motorul său este montat în spatele șoferului, acolo unde ar fi în mod normal bancheta din spate, trimițând astfel toată puterea de care este capabil către roțile din spate.
Pe de altă parte, încă de la început această mașină nu a fost gândită ca o mașină foarte fiabilă, așa că îi putem ierta multe. În primul rând, când a fost ea creată despre tehnologia turbo nici nu se vorbea și problemele cu răcirea erau la ordinea zilei, așa că fiabilitatea în cazul ei nu este nimic altceva decât un concept abstract.
Renault 4 GTL
Distractiv de condus, foarte satisfăcător în ceea ce privește designul, dar nine făcut… nu prea… Deși dure, aceste mașini nu au fost deloc gândite ca niște automobile care să reziste.
Totuși, nu ar trebui să se aștepte prea mult de la ele pentru că erau niște mașini banale, produse în masă și pentru mese, așa că finisajul nu a fost niciodată o prioritate în cazul lor.
Peugeot 205 GTi
Când a ieșit din fabrică, această mașină a întors multe capete. Nenumărați entuziaști o priveau ca pe o piatră de temelie în nașterea automobilelor viitorului. Și într-adevăr, avea și părțile sale bune. În primul rând era incredibil de distractiv de condus, chiar și după înaltele standarde din ziua de azi, dar asta nu înseamnă că nu dădea bătăi de cap șoferilor săi.
Din păcate, el a fost creat pe aceeași platformă ca și Peugeot 205 și atunci i s-au pus în cârcă toate problemele acestuia.
Renault Gordini R8
Toată lumea iubește automobilele cu personalitate. Iar Gordini avea destulă și și-o arăta mereu cu nerușinare, ori de câte ori avea ocazia.
Pe de altă parte, nu prea avea cu ce să se mândrească. Chiar dacă participa frecvent la raliuri, această mașină nu prea a câștigat multe dintre ele, însă s-a vândut binișor, în ciuda perormanțelor nu foarte spectaculoase.