brand

Mașini europene care la un moment dat puteau fi văzute oriunde

Mașini europene care la un moment dat puteau fi văzute oriunde

Mașinile europene întotdeauna au avut priză la public. Indiferent dacă vorbim de continentul american sau cel asiatic, statusul și avuția se văd cel mai bine atunci când cei din jur te zăresc la volanul unui Mercedes, Lamborghini sau Ferrari, nu într-un Ford sau Toyota.

Dar lăsând la o parte mașinile de lux, chiar și multe mașini de buget au reușit să-și facă loc în inimile celor de peste hotarele bătrânului continent și la un moment dat puteau fi văzute aproape pretutindeni în lume. Acum sunt din nou o raritate. Iată despre ce modele este vorba!

Peugeot 205Gti

Regele anilor '80, 205Gti de la Peugeot era la un moment dat o priveliște la ordinea zilei pe drumurile publice. În ciuda mărcii mai mult decât comune, 205 Gti avea două opțiuni de motorizare, atingând până la 115 CP. Alte modificări majore prezentate pe ultima variantă de 1,9 litri includ frâne cu disc din spate.

Până la scoaterea sa de pe piață în 1993, epoca hot hatch atinsese deja apogeul și acest model de Peugeot apucase deja o tendință descendentă. Din păcate însă, Peugeot nu a mai reușit niciodată să-și recapete faima de atunci și în ziua de azi de abia dacă reușește să mai vândă câteva sute de exemplare pe celelalte continente cu excepția Europei.

Citroen DS

Dacă ai crezut că 205Gti de mai sus s-a vândut bine în afară, să știi că el nu a fost nimic în comparație cu DS de la Citroën de exemplu. Lansat în 1955, DS a ajuns în fruntea topului vânzărilor cu 12.000 de vânzări la debut. Acest succes a continuat pe toată durata vieții sale de producție, ajungând în final să vândă 1,4 milioane de mașini.

Futurist prin tehnologia sa modernă, mai ales pentru sfârșitul anilor 1950, DS a spart redefinit termenul de sedan. Chiar și astăzi, încă rezistă bine împotriva mașinilor actuale. Însă oricât de inovator a fost designul său al un moment dat, DS a dispărut aproape de pe drumurile publice din afara Europei.

Escort XR3i

Adresată cumpărătorilor orientați către mașinile de buget, gama XR de la Ford a oferit performanțe ieftine la un preț incredibil de bun. Puțin mai rapid decât celelalte modele Escort, XR3 era mai diferit mai mult din punct de vedere al aspectului. La urma urmei, dungi, lumini și jante din aliaj au venit doar pe mașinile cele mai performante.

Dar toate aceste detalii nu contau prea mult. XR3 era peste tot la un moment dat. Îl puteai zări în curțile școlilor, parcat prin camping-uri, în fața băcăniilor și bineînțeles în curțile cetățenilor de rând. Oricât de popular era XR3, prețul său ieftin îl făcea aproape de unică folosință.

BMW M3 E30

La acea vreme, una dintre cele mai puternice mașini de serie pe care le puteai cumpăra cu un buget generos, M3 se lăuda cu un motor de 197 CP. Sub capotă avea un hibrid unic S38/M10 de 2 litri și puterea sa de vârf la 6750 RPM.

Acest sedan sport compact era o nișă în sine. S-au vândut atât de multe astfel de sedanuri de-a lungul anilor ’80, încât M3-urile „păreau” să fie peste tot. Dacă nu ar fi fost regulile de omologare FIA, M3 și toate sedanurile ca el ar fi fost și astăzi la fel de populare ca pe vremea aceea.

Lada Riva

Ieftin, boxy și, dacă suntem sinceri, de-a dreptul banal. În 1980, Lada considera Riva o alternativă accesibilă la mărcile rivale. Dar în realitate, era un model oarecare, cu designul puțin schimbat față de modelele Fiat 124 din epoca anilor '60. Cu toate acestea, în Europa de Est, Lada Riva a avut parte de un succes spectaculos și a vândut trei milioane de mașini până la sfârșitul producției sale în 2010.

Dintre acele milioane, un număr mare a apărut și în vest unde avea să se transforme într-o priveliște comună. S-ar putea să fi fost învechit, dar motoarele sale vechi s-au dovedit a fi fiabile chiar dacă lente și murdare. Din păcate, sau poate din fericire, Riva a dispărut aproape de tot de pe drumurile publice.

Te-am făcut curios în legătură cu vreunul dintre aceste modele? Intră pe cauțimașină.ro și găsește preferatul tău!