Mașini de top ale anilor 1990
În anii 1990, în România, autostrăzile erau destul de omogene. Majoritatea automobilelor care alergau pe ele erau de la Dacia și mașini străine vedeai prea rar. În străinătate însă, lucrurile stăteau complet diferit. Erau mașini de toate mărcile, mărimile și formele. Iată câteva din cele mai impresionante dintre ele!
Peugeot 405 - 1988
Peugeot 405 era o mașină cu o manevrabilitatea fantastică, cabină spațioasă și portbagaj foarte mare. Era mai ușoară decât majoritatea rivalilor săi, așa că economia și performanțele sale se situau în vârful industriei auto.
Renault Clio - 1990
Clio a fost unul dintre primele Renault-uri care a renunțat la numere, cum ar fi 5 sau 19, și a folosit un nume în schimb, iar acest lucru i-a adus un mare succes în Europa după lansarea sa în 1990.
Dar nu numai numele i-a adus un succes răsunător, ci și dimensiunea deoarece primul Clio a reușit să fie suficient de mare pentru o familie mică. Pe deasupra, era relativ ieftin de cumpărat și se conducea confortabil de către șoferii care îl foloseau zi de zi.
Aspectul său curat, modern, complet nou, a fost de asemenea un lucru care a atras atenția entuziaștilor. Iar o campanie publicitară inteligentă realizată cu Nicole si Papa a făcut restul. Și astfel s-a născut Clio 16V și Clio Williams.
BMW Seria 5 E39 - 1995
La lansarea sa în 1995, E39 și-a uimit rivalii. Aceasta era o mașină cu un nou mod de manevrabilitate, sub forma unuia din cele mai confortabile și mai puternice modele din tot segmentul său de piață. De asemenea, se remarca printr-o caroserie spațioasă, încărcată cu tehnologie de ultimă oră și cu un aspect deosebit. Gama de motoare a variat de la dieselul cu patru cilindri din 520d, la o selecție de unități cu șase cilindri în linie și până la motorul V8 de 5,0 litri la fenomenalul M5. Mai pune la socoteală gama de caroserii și obții o mașină pentru toate gusturile.
BMW X5 - 1995
Pentru a înțelege semnificația automobilului BMW X5, trebuie să te gândești mai întâi la anul în care a fost lansat: 1999. BMW era cunoscut la acea vreme pentru producția de limuzine sport cu manevrabilitate fină și, într-o măsură mai mică, de mașini de turneu sportive. Ideea mărcii germane de a construi un SUV era complet străină; un proiect și mai ciudat decât, să zicem, mașina sport minune Z1 sau super mașina M1.
X5 a reușit totuși să ofere o dinamică de vârf de clasă, combinată cu calitatea interiorului sau clasic BMW, suficient de practic pentru majoritatea oamenilor. Contribuțiile de la Land Rover, deținut de BMW, au făcut ca SUV-ul să fie surprinzător de capabil și în off-road.
Alfa Romeo 156 - 1996
Este Alfa Romeo 156 cea mai frumoasă mașină sedan produsă vreodată? Poate! Caroseria sa realizată de Walter da Silva diferea mult de modelul 155 care practic era o cutie.
Pe deasupra 156 era mai mult decât o mașină cu o față drăguță. Aceasta a fost o mașină care i-a oferit contemporanului BMW Seria 3 o imagine serioasă pentru banii săi. Șasiul cu tracțiune pe față nu a putut face față rivalilor germani, dar a fost suficient de bun pentru a se remarca pe piața auto.
Caracteristicul său motor Twin Spark cu patru cilindri nu costa o avere și funcționa impecabil. Dieselurile erau puternice și frugale, iar unitățile V6 – de 2.5 sau, ca în cazul lui GTA, de 3.2 – sunau sublim. Nu numai că 156 au fost suficient de bun pentru a câștiga premiul European Car of the Year și pentru a fi încoronat cel mai bun model executiv compact în anul lansării sale, dar și succesul său a menținut Alfa Romeo pe linia de plutire.
Dacă te-a lovit nostalgia, vestea bună este că acum poți găsi ușor orice mașină îți dorești din anii 1990 folosind motorul de căutare cauțimașină.ro. Încearcă-l și cu siguranță vei găsi exact ceea ce cauți în doar doi timpi și trei mișcări.