brand

Cele mai rare mașini europene pe care le preferăm în locul oricărui muscle car

De parcă nu era de ajuns performanța lor incredibilă pe pistă și aspectul lor incredibil următoarele mașini sport europene din această listă întocmită de echipa cauțimașină.ro sunt și incredibil de rare.

Cele mai rare mașini europene pe care le preferăm în locul oricărui muscle car

1. BMW M4 GTS - doar 803 unități

Prezentat pentru prima oară ca o mașină concept la Pebble Beach Concours d'Elegance în 2015, BMW M4 GTS este un M4 axat pe circuit. Sub capotă, are un motor de șase cilindri, twin-turbo, cu o capacitate de 3 litri și o putere de 493 CP.

Prin transmisia sa cu dublu ambreiaj, în 7 trepte, M4 GTS ajunge la 100 de kilometri pe oră în doar 3,8 secunde și poate atinge o viteză maximă de 305 kilometri pe oră. În plus, oferă o manevrabilitate incredibilă, are aderență la drum și o listă lungă de echipamente standard de înaltă tehnologie care fac condusul distractiv. Deși producătorul de automobile a anunțat inițial că va produce doar 700 de unități, BMW a reușit să strângă încă 103 unități pentru a ajunge la un total de 803.

Cele mai rare mașini europene pe care le preferăm în locul oricărui muscle car

2. Ferrari SA Aperta - doar 80 de unități

Prezentat în 2010 la Salonul Auto de la Paris, Ferrari SA Aperta este o versiune roadster a lui Ferrari 599 și a fost dezvoltat pentru a onora cea de-a 80-a aniversare a Pininfarinei. SA Aperta este unul dintre cele mai rare Ferrari de pe piață, deoarece au fost produse în total doar 80 de unități.

Cele mai rare mașini europene pe care le preferăm în locul oricărui muscle car

3. Ferrari 458 Speciale A - doar 499 de unități

Lansat într-o serie limitată la doar 499 de exemplare vândute la nivel mondial, 458 Speciale A este varianta decapotabilă de înaltă performanță a lui Ferrari 458 Italia, care a fost prezentat în 2014 la Salonul Auto de la Paris. Puterea sa este furnizată de un motor V8 aspirat natural de 4,5 litri care transmite 597 CP, cu dublu ambreiaj cu 7 trepte și cu posibilitatea de a schimba rapid vitezele.

Capabil să accelereze la 100 de kilometri pe oră în doar 3 secunde și să atingă o viteză maximă de 513 kilometri pe oră, Speciale A are caracteristici aerodinamice foarte avansate care îi îmbunătățesc performanța sa stelară. Sunt disponibile și un set de elemente electronice care sporesc stabilitatea, îmbunătățesc manevrabilitatea și optimizează experiența deja extraordinară de condus.

Cele mai rare mașini europene pe care le preferăm în locul oricărui muscle car

4. Mercedes Benz CLK GTR - doar 35 de unități

Deși CLK GTR a fost dezvoltat inițial ca o mașină de curse, 28 de versiuni legale au fost construite pentru a îndeplini standardele de omologare. În total, au fost construite doar 35 de unități, inclusiv prototipurile. Construit pe șasiu din fibră de carbon și aluminiu, CLK GTR este o bestie absolută care nu era cine știe ce în ceea ce privește confortul, dar arăta pur și simplu bestial.

Mercedes Benz CLK GTR era propulsat de un motor V12 de 6,9 litri care producea 604 CP. Cuplat la o transmisie manuală cu 6 trepte, acesta era capabil să trimită CLK GTR de la 0 la 100 de kilometri pe oră în doar 3,8 secunde, atingând viteza maximă de 344 kilometri pe oră.

Cele mai rare mașini europene pe care le preferăm în locul oricărui muscle car

5. Maserati GranSport MC Victory - doar 180 de unități

Construit pentru a sărbători succesul lui MC12 GT1 la Cupa Constructorilor FIA GT din 2005, GranSport MC Victory a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva în anul 2006. El este propulsat de un motor V8 de 4 litri care produce 396 CP și ajunge de la 0 la 100 de kilometri în 4,8 secunde.

Pe lângă un interior realizat din Alcantara și piele, acesta vine și cu o listă lungă de dotări standard. Deși nu este la fel de rapid ca majoritatea mașinilor musclecar, are o stabilitate bună la viteză mare, un răspuns la direcție excelent și oferă o experiență de condus pur și simplu încântătoare.