partner

Descoperă cele mai bune oferte de la partenerul nostru NORRIS AUTOMOBILE

Cele mai bune mașini lansate de BMW vreodată pe piață

Cele mai bune mașini lansate de BMW vreodată pe piață

Știai că BMW este mașina preferată a tinerilor europeni? Probabil nu te miră prea mult acest adevăr, mai ales că așa stau lucrurile și în România, plus că de-a lungul timpului, acest brand a lansat o mulțime de vehicule despre care merită să se vorbească mai mult. Noi, echipa cauțimașină.ro am ales câteva dintre ele!

BMW 328

BMW 328 lansat în 1936 este o mașină care a făcut furori pe piața mașinilor sort și de aceea merită din plin să deschidă această listă. Când și-a făcut apariția pentru prima dată în 1936, se pare că BMW 328 a câștigat toate cursele de mașini sport la care a participat în acea perioadă și a luat mai multe premii decât și-ar fi putut imagina.

Propulsat de un motor de 2,0 litri, cu șase cilindri în linie, și cântărind doar 830 de kilograme, modelul 328 producea 79 CP - o performanță impresionantă pentru vremea lui. Mai mult, arăta și destul de bine pentru anii 30.

BMW 3.0 CSL

Pentru a concura cu mai multe șanse de succes în Campionatul European de Turism, BMW a creat modelul 3.0CSL din 1972. Furând deja inimile publicului cu modelul 3.0CS, BMW a ușurat mașina prin eliminarea tuturor elementelor care nu erau absolut necesare, schimbând panourile caroseriei cu unele mai subțiri și îndepărtând de asemenea și toate accesoriile inutile. Motorul a suferit și el oarecare modificări, ajungând la o capacitate de 3,0 litri.

În 1973, 3.0CSL s-a pregătit și mai bine pentru curse deoarece motorul său a fost extins la 3,2 litri și i s-a mai adăugat și un kit aerodinamic multi-spoiler. La fel ca strămoșul său BMW 328, 3.0CSL s-a bucurat de o carieră foarte reușită ca mașină de curse.

BMW 507

507 este, fără îndoială, cel mai frumos BMW făcut vreodată și este destul de greu să aduci argumente ca să ne convingi contrariul. Construit la sfârșitul anilor 1950, 507 era un roadster cu motor V8 de 3,2 litri în față și cu tracțiune pe spate.

În ciuda aspectului său superb și a performanței bune, BMW nu s-a vândut deloc bine din cauză că era scump și astfel, producția s-a limitat la doar 252 de unități. Dar chiar și așa, a reușit să inspire roadster-ul Z8, câteva decenii mai târziu. Și unde mai pui că și Elvis a condus unul, așa că își merită din plin locul în lista noastră.

BMW M5 (E34)

Cea de-a doua generație de vehicule BMW M5, cu nume de cod E34, este considerată de mulți, pe drept, cea mai bună generație M5 produsă vreodată.

Aceste mașini au fost produse între anii 1989 și 1995, iar E34 a fost ultimul M5 care și-a păstrat greutatea sub 1800 de kilograme, Avea, de asemenea, toate ingredientele potrivite unei mașini de performanță: o transmisie manuală, tracțiune pe roțile din spate și un motor puternic cu șase cilindri, cu rădăcini care se reîntoarce până la legendara supermașină M1.

BMW M1

La sfârșitul anilor 1970 și începutul anilor 1980, BMW a construit primul său supercar adevărat. Numit M1, acest automobil cu două locuri a fost construit special ca bază de omologare pentru cursele de mașini sport. În spatele scaunului șoferului se afla un motor cu șase cilindri de 3,5 litri care producea 273 CP – o cifră impresionantă în lumea de după criza petrolului.

În ciuda performanțelor sale serioase și a succesului în curse, M1 nu ar fi fost la fel de memorabil dacă ar fi fost o rățușcă urâtă. Dar nu-ți face griji, că era o lebădă din toate punctele de vedere, cu o caroserie proiectată de Giugiaro

BMW M3 (E30)

Inițial, M3 a fost creat în scopuri de omologare în seria de curse DTM. Folosind un motor cu patru cilindri de 2,3 litri, unele M3-uri autorizate pentru stradă produceau până la 210 CP, așa cum erau ele, proaspăt scoase din fabrică.

Dar M3 a fost mai mult decât un simplu automobile cu un upgrade de motor. Începând cu un coupe Seria 3, M3 a beneficiat de o aerodinamică îmbunătățită, componente de suspensie superioare, și un sisteme de propulsie și frânare mai bune. Moștenirea lăsată el el încă mai poate fi regăsită și la unele din BMW-urile moderne.