brand

Cele mai bune 10 mărci de mașini franceze de la ora actuală

Cele mai bune 10 mărci de mașini franceze de la ora actuală

Puțini dintre noi ne gândim mai întâi la mașini când auzim de Franța. Dar în realitate francezii se pricep la fel de bine la industria auto, ca la modă sau la croissante. Nu ne crezi? Ca să-ți demonstrăm că exact așa stau lucrurile, noi, echipa cauțimașină.ro ți-am pregătit o listă cu 10 mașini de excepție din Franța.

Citroën

Îndrăgit de benzinării și chiar de filozofi, futuristul DS al lui Citroën, lansat în 1955, este considerat una dintre cele mai mari piese de design automobilistic din toate timpurile, cu linii înclinate și suspensie hidropneumatică revoluționară. DS este pur și simplu o mașină revoluționară. Martorul 2CV sau pionierul Traction Avant cu tracțiune frontală sunt niște invenții care vor rămâne în istoria automobilelor.

Renault

Renault s-a orientat pentru mult timp pe bateriile cu o putere grozavă, iar Renault Zoe este una din favoritele tuturor. Actuala Zoe i-a uimit pe toți șoferii din marile orașe ale Europei, în timp ce divizia sa Renault Sport obține succese formidabile unul după altul, ba în campionatul Le Mans, ba la Formula.

Bugatti

Acum parte a grupului multinațional VW, Bugatti produce unele dintre cele mai rapide și mai căutate supermașini din întreaga lume. În prezent, Chiron, a cărui versiune specială a atins mai mult de 300 de km/h în mâinile celebrului Andy Wallace, se numără printre cele mai spectaculoase modele ale brandului. Veyron a fost formidabilul produs de debut al companiei care a reînviat numele Bugatti sub conducerea celor de la Volkswagen. Patrimoniul Bugatti mai include și uluitorul model Royale, pe drept numit cel mai scump clasic din lume.

Automobile DS

O marcă spin-off de lux de la Citroen, DS oferă versiuni îmbunătățite și semnificativ reproiectate ale Citroen-urilor deja existente. Automobile DS se inspiră din trecutul avangardist al companiei Citroen și creează automobile cu interioare luxoase. Gama sa de mașini începe cu un crossover subcompact DS3 și se extinde până la DS9 - un automobil de lux, menit să ofere o alternativă viabilă la splendidele Mercedes-uri și BMW-uri pe care nu și le permite chiar oricine.

Alpine

Alpine este o marcă de mașini sport, recent relansată, care face parte din grupul Renault. Printre realizările sale se numără victoria din Raliul Monte Carlo din 1971 a minusculul A110 - un coupe a cărui formă și al cărui nume se reflectă în actuala mașină sport cu motor central al companiei, cunoscută și sub numele de A110.

De La Chapelle

Un brand mândru de mașini, născut cândva la începutul anilor 1900, când frații De La Chapelle produceau mașini sub insigna Stimula, și reînviat de Xavier de la Chapelle în anii 1970, De La Chapelle se remarcă prin mașinile sale fabricată la comandă. În general, el se concentrează pe vehicule de transport, dar a lansat și câteva replici după Bugatti-urile din anii 1930 ca de exemplu Atalante Seria 6, bazat pe Bugatti Atalante din anii 1930 și propulsat de un motor V8.

Axiam

Sunt mașini sau cvadricicluri? Greu de spus, dar ce mai contează? Vehiculele electrice foarte convenabile ale acestei mărci franceze foarte invidiate nu necesită un permis de șofer pentru a fi conduse. De asemenea, și mignonele pick-up-uri electrice ale companiei au, de asemenea, fanii lor loiali.

Venturi

Venturi este o marcă franceză care are acum sediul în Monaco. GT-urile foarte atractive de la Venturi au atras un public devotat - chiar dacă mic - în anii 1980. Reinventat ca o marcă complet electrică, Venturi susține că mașina sa concept denumită Fétish, din 2004, a fost prima mașină sport cu adevărat electrică. Conceptele ulterioare au fost și mai remarcabile. Să ne gândim la Formula E, cu un singur loc, alimentată cu baterii - și unica și inegalabila Venturi Buckeye Bullet, care deține recordul mondial pentru cel mai rapid vehicul electric creat până acum.

Ligier

Fondată de fostul pilot de Formula 1 Guy Ligier, compania s-a concentrat inițial pe mașinile Grand Prix cu un singur loc, obținând nouă victorii notabile, culminând cu o victorie puțin probabilă în Grand Prix-ul de la Monaco din 1996. Vehiculele rutiere Ligier sunt niște mașini minuscule alimentate cu benzină sau curent electric.