Ce mașini cumpără românii în perioadele de criză financiară?
Inflația din România a atins deja cote dezastruoase, iar dacă ne gândim la situația actuală, sunt șanse mari ca lucrurile să se înrăutățească la acest capitol. Realitatea este că ne confruntăm cu o criză financiară care se va agrava în viitorul apropiat, iar cei mai întreprinzători dintre noi au început deja să-și facă planuri pentru a rămâne măcar pe linia de plutire.
Și din punct de vedere al vânzărilor de automobile, odată cu debutul pandemiei de coronavirus în anul 2020, românii au devenit mai precauți și mai reticenți, astfel încât numărul de automobile vândute s-a păstrat la un nivel relativ scăzut în ultimii ani, șoferii cântărindu-și mai mult deciziile acum înainte să dea banii pe un automobil.
Avem exemplul anilor trecuți și, în calitate de mari amatori de mașini, noi, echipa cauțimașină.ro, am întocmit un clasament cu cele mai populare branduri pe timp de criză, pe care te invităm să-l studiezi cu atenție dacă urmărești să investești într-un automobil în viitorul apropiat și vrei să faci o alegere în cunoștință de cauză.
Dacia Logan - cea mai populară mașină nouă din România
Indiferent de vreme și de vremuri, Dacia Logan își păstrează poziția de lider în topul vânzărilor de mașini noi din România. Iar dacă ne gândim la cât de mult a evoluat această mașină de-a lungul timpului, atunci dăm perfectă dreptate șoferilor calculați și economi care vor să investească în acest model.
Dacia Logan este o mașină fiabilă, cu un raport calitate / preț greu de întrecut, care mai nou se remarcă și printr-un look atractiv, potrivit unei mașini moderne.
Pe locul doi după celebrul sedan, când vine vorba de mașini Dacia, românii preferă Dacia Sandero și la urmă Dacia Duster, care la fel ca și Dacia Logan nu impresionează neapărat prin imagine, ci prin alte calități de altfel chiar mai importante pentru o mașină
După Dacia, pe locul al doilea ca brand, atunci când se simt încolțiți, se pare că românii se orientează către Renault. Această companie franceză, din același grup cu Dacia, inspiră românilor încredere și profesionalism și de aceea o preferă în mode special, mai ales dacă este vorba de modelele Clio și Megane. Nu avem încă un top decisiv pentru anul acesta, dar în anul 2020 pe de altă parte, un an exemplar în ceea ce privește situațiile de criză, românii au cumpărat cu toată încrederea Renault-uri Clio și Megane.
Demne de luat în calcul sunt și brandurile Skoda și Volkswagen, alte două branduri surori dacă le judecăm după grupul din care fac parte și în care românii investesc cu încredere, indiferent dacă este vorba de modele noi sau vechi.
Născut departe de continentul european, Hyundai este principalul brand străin în care românii au încredere. Până de curând, când ne gândeam la mașini asiatice, Toyota sau Honda erau primele nume care ne venea în minte, dar în ultimii ani numărul de mașini Hyundai vândute în țara noastră a tot crescut și cu siguranță la fel vor sta lucrurile și anul acesta.
De la Hyundai, românii se pare că preferă SUV-urilor pentru că sunt ușor de condus, consumă puțin și au înfățișare care cu greu rămâne neobservată atunci când conduce pe străzile și autostrăzile din România.
Ce fel de mașini nu se vând pe timp de criză?
Așa cum probabil era de așteptat, în perioadele de criză economică se vând mai greu mașinile de lux. Există și români care își cumpără cu banii jos mașini de peste 100.000 de euro. Dar acestea sunt evenimente excepționale care ajung în general atât de discutate încât sunt amintite ca legende în rândul dealerilor de mașini.
Întotdeauna au existat și vor exista români care deși nu își permit neapărat, aleg să investească în branduri cu renume mondial pentru a se simți privilegiați și în rând cu occidentalii. Dar în timpul perioadelor de criză, aceștia se remarcă mai puțin.
Singurul brand de lux care se vinde și pe timp de criză financiară este Mercedes, dar în cazul lui vânzările au fost întotdeauna relativ scăzute în comparație cu mărcile pe care le-am amintit în rândurile de mai sus.