brand

Ai bani de cheltuit și vrei o mașină clasică? Iată ce poți să-ți cumperi dacă bugetul îți permite!

Investiția într-o mașină clasică este întotdeauna o idee bună. Prețul mașinilor clasice a crescut semnificativ în ultimii ani și aici nu ne referim doar la mașinile de lux, precum Chevrolet, Ferrari sau Maybach, ci chiar și Fiat-uri sau Renault-uri clasice.

Dacă dispui de un buget de investiție foarte foarte generos, merită să cumperi o mașină clasică pentru că o astfel de investiție s-ar putea să fie mai profitabilă chiar și decât aurul. Prețul unor modele cu adevărat vechi și valoroase a crescut chiar și de douăzeci de ori în ultimele decenii îmbogățindu-i pe cei suficient de inspirați să le cumpere la momentul potrivit și să le păstreze atât cât a meritat.

Pe de altă parte, chiar dacă sunt scumpe, și acum merită din plin să cumperi o mașină clasică deoarece indiferent de vremuri sau prețul unor astfel de bijuterii nu va scădea niciodată. Ca să înțelegi mai bine despre ce fel de mașini vorbim, am adunat în acest articol câteva exemple care să te ajute să-ți faci o imagine mai clară.

Ai bani de cheltuit și vrei o mașină clasică? Iată ce poți să-ți cumperi dacă bugetul îți permite!

Mercedes 190SL/W121

Mulți pasionați de Mercedes-uri și-ar dori să dețină un Mercedes 190SL deoarece reprezintă o investiție fierbinte în acest moment și are multe de împărțit și din punct de vedere al aspectului cu la fel de popularul 300SL. Lansat în 1955, acest roadster cu două uși a continuat să fie produs până în anul 1963 și reprezintă o himeră pentru colecționari, întrucât, la dealeri se vinde cu prețuri exorbitante și abia la licitații mai poți prinde o ofertă ceva mai omenească.

Lăsând la o parte prețurile nebunești ale acestei mașini de colecție, 190SL este o mașină potrivită ca automobil de zi cu zi, iar așteptările în ceea ce privește performanțele ar trebui reduse puțin, chiar și atunci când modelul este dotat cu noul motor de 1,9 litri

Ai bani de cheltuit și vrei o mașină clasică? Iată ce poți să-ți cumperi dacă bugetul îți permite!

Jaguar XK140 Roadster

Cam în aceeași perioadă în care Mercedes a lansat modelul 190SL, Jaguar se ocupa de superbul XK140, mai puternic, mai rapid, mai impresionant și cu un preț de vânzare mai mic.

Pe de altă parte, cu toate că vorbim de o mașină formidabilă din toate punctele de vedere, prețul de lansare mai ieftin al lui Jaguar XK140 Roadster a influențat și evoluția prețului de revânzare întrucât, cu toate că este în creștere, valoarea acestui automobil nu a atins niciodată nivelurile stratosferice ale Mercedes-ului. Sub capota acestui clasic britanic, se află o unitatea XK de 3,4 litri și cu șase cilindri în linie de la Jaguar, testată și răstestată în curse, cu o putere impresionantă de 190 CP.

Ai bani de cheltuit și vrei o mașină clasică? Iată ce poți să-ți cumperi dacă bugetul îți permite!

Porsche 911S Targa

Cu cât mai vechi cu atât mai bun. Așa sunt și Porsche-urile, la fel ca vinurile. Porsches 911 și-a început viața în 1964, având un motor fără turbocompresor montat în spate, care depășește prin performanțele sale rezultatele unui număr mare de automobile rivale cu motor central, și asta nu doar când se ia la întrecere cu automobilele de atunci, ci și cu cele de acum. Pe scurt, Porsche este încă puternic.

Un Porsche 911S Targa din 1971, în forma sa cea mai pură, fără aripi, dotat cu un motor de 2,2 litri, care produce 180 CP, atinge o viteză maximă de 200 km pe oră. Spre deosebire de alte mașini clasice, prețurile de la licitații și cele practicate de dealeri sunt egale, exemplarele restaurate ajungând la peste 125.000 de euro.

Ai bani de cheltuit și vrei o mașină clasică? Iată ce poți să-ți cumperi dacă bugetul îți permite!

Volkswagen Type 2 / Samba 21 - Window Bus

Cu peste 70 de ani în urmă, s-a născut unul din cele mai dezirabile vehicule VW făcute vreodată. Apărut pentru prima dată în 1950, mobilizând generații de călători și spirite libere deopotrivă, aspectul vizual al lui Samba și ingineria sa cu întreținere deloc pretențioase îl transformă într-o mașină foarte populară și în ziua de azi.

Dacă te lovește nostalgia și îți dorești un astfel de automobil însă, trebuie să-ți pui deoparte cam 250.000 de euro sau chiar ceva mai mult pentru exemplarele restaurate. Sub caroseria retro cool cu 21 de ferestre există motoare răcite cu aer, de la VW Beetle, de până la 1,6 litri. Iar asta nu este tot, acest model îți pune pe tavă fiabilitatea de la care te-ai aștepta de la un producător auto atât de popular.