brand

5 mașini impresionante construite în Europa înainte de anii 1990

5 mașini impresionante construite în Europa înainte de anii 1990

Europenii par să știe un lucru sau două despre fabricarea de mașini sport grozave. Chiar și în anii 80, mașinile europenilor erau de neegalat în ceea ce privește performanța.

Producătorii de mașini europeni au produs unele dintre cele mai bune mașini în ultimii 100 de ani. Mașini sport emblematice și super mașini de la Porsche, Ferrari și Lamborghini care dau au dat startul cursei celor mai rapide din lume.

Ești curios să afli ce mașini conduceau europenii înainte de anii 1990? Ei bine, cu siguranță nu pentru noi, dar pentru cei din Europa de Vest frumusețile despre care vom vorbi în rândurile de mai jos erau la ordinea zilei.

Ți-a plăcut vreunul din automobilele din acest articol? Caută pe platforma cauțimașină.ro să vezi dacă nu cumva găsești vreun exemplar de vânzare. Să te aștepți la niște prețuri impresionante, dar dacă îți dorești cu adevărat un automobil de colecție, aici e locul perfect ca să-ți dai întâlnire cu automobilul visurilor tale.

Lamborghini Countach Mașină Aniversară cu ocazia celei de-a 25 aniversări

Revenind la liniile mai curate ale Countach-ului original, Lamborghini a lansat acest model cu ocazia celei de-a 25-a aniversări în anul 1988, producând un automobil cu aspect mai plăcut din punct de vedere estetic. Modelele anterioare, cu aripile lor revoltătoare, nu erau foarte performante, din cauza rezistenței pe care o opuneau aerului în timpul condusului.

Sub capotă, același motor V12 de 5,2 litri care produce 449 CP a făcut din modelul lansat cu ocazia celei de-a 25 aniversari cel mai rapid produs Countach creat vreodată, capabil să atingă o viteză maximă de 193 de kilometri pe oră și să accelereze de la 0 la 100 de kilometri în doar 4,7 secunde.

Ford RS200 - un automobil care se fabrică o dată la 100 de ani

Produs în număr redus pentru a respecta regulile de omologare FIA, Ford Rs200 a fost dezvoltat din programul lor de raliuri WRC, cu 200 de exemplare. Construit cu un motor central, cu tracțiune pe 4 roți, RS200 avea puține în comun cu orice altă mașină de producție Ford, folosind doar o mână de piese adaptate pentru utilizare.

Versiunile de drum au primit motorul de 1,8 litri care produce 250 CP, în timp ce versiunile de raliu au avut motoare mai mari de 2,1 litri cu până la 450 CP disponibile.

Aston Martin Virage - o mașină britanică brutală

Cu mult diferită față de alte mașini produse în anii 1980, modelul Virage de la Aston Martin folosește o putere pur și simplu brută pentru a-și depăși greutatea și dimensiunea. Proiectat ca un coupe cu două uși și patru locuri, Virage, în ciuda greutății sale foarte mari, ar putea concura chiar și azi cu mașinile sport care ating viteza de 100 de kilometri pe oră în doar 6,5 secunde.

Performanța lui Virage se datorează puternicului său motor V8 de 5,3 litri care produce 300 CP. Modelele ulterioare au beneficiat de o creștere a puterii la 350 CP.

Porsche 911/964 - evoluția firească a unei mașini excepționale

Cu numele de cod intern 964, acest automobil lansat în anul 1989 este de fapt emblematicului Porsche 911 regândit într-un mod diferit sau, mai bine spus, o evoluție firească a celui mai bine vândut model al companiei. Acesta a oferit industriei auto pentru prima dată în istoria sa transmisia automată Tiptronic de la Porsche și tracțiunea integrală permanentă. Și uite așa modelul 964 este cel mai bun model 911 de până acum.

Echipat cu acum familiarul motor cu șase cilindri de la Porsche, capabil de 247 CP, 964 era capabil de o viteză maximă de 255 kilometri pe oră.

Ferrari Testarossa - o capodoperă italiană

Probabil una dintre cele mai faimoase mașini din anii '80 și '90, Testarossa de la Ferrari, deși era rapidă, a fost prea mare pentru a concura cu F40 și Porsche 959. Dar aparițiile sale la emisiunea TV din SUA Miami Vice i-au asigurat succesul din punct de vedere al marketingului, ajutând la vânzarea a 10.000 de exemplare de-a lungul perioadei în care a fost produsă.