5 mașini europene fabricate în anul 2000 care sigur vor deveni mașini clasice
În prezent o mulțime de amatori de automobile au devenit nostalgici după anii 90 pe care îi consideră un fel de Epocă de Aur pentru industria automobilelor, dar încet încet, pe măsură ce ne îndreptăm către mijlocul acestui secol, putem deja să întocmim topuri cu mașini lansate în anii 2000 cu potențial de a deveni viitoare automobile clasice. Noi, echipa cauțimașină.ro, am ales deja câteva modele favorite, iar dacă îți place selecția noastră, îți recomandăm ca după ce analizezi cu grijă fiecare propunere, să accesezi motorul nostru de căutare și să cauți anunțuri cu modelul preferat.
Saab 9-5 Aero (2000-2009)
Saaburile sunt niște automobile suedeze deosebit de confortabile. Înainte ca brandul să fie afectat ireversibil de falimentului GM la începutul anilor 2010, Saab făcea niște mașini destul de potente. 9-5 Aero a fost o versiune de performanță a sedanului executiv 9-5. Acesta era un Saab destul de rapid, dar și arătos. Era destul de forțos cu cei 250 cai putere ai săi și după preferințe putea fi echipat și cu o cutie de viteze manuală cu cinci trepte.
Jaguar XK (2007-2014)
Renumitul designer Ian Callum a făcut istorie cu mașinile sale care au contribuit la restabilirea reputației lui Jaguar ca producător de mașini sportive și sexy. Nu a existat nicio opțiune manuală pentru ZF, doar automată. Dar XK-ul compensa oferind trei variante: și anume: un V8 cu aspirație naturală, un V8 supraalimentat și chiar și V8 supraalimentat și ceva mai robust. Jaguar XK nu este o mașină în care am putea să ni-l imaginăm pe James Bond, ci mai degrabă pe inamicul său. Dar în ceea ce privește experiența de condus, Jaguar XK este cu siguranță o mașină care te poate face să te simți ca James Bond, la buget redus. Chiar și versiunile XKR de performanță bine întreținute, cu kilometraj redus, costă până în 30.000 euro, ceea ce este un preț acceptabil pentru un automobil cu performanțele sale.
Volkswagen R32 (2004)
R32 se numără printre cele mai remarcabile automobile din toate timpurile din linia Volkswagen Golf. R32 avea toate opțiunile pe care ți le puteai dori de la un automobil puternic, un motor masiv VR6 de 3,2 litri care producea 238 CP, tracțiune integrală și o cutie manuală cu șase trepte de viteze pe piața americană sau cu prima transmisie automată cu dublu ambreiaj pe piața europeană.
BMW M3 (2000-2006)
Unii pasionați de automobile cred că BMW s-a pierdut undeva pe drum la începutul anilor 1990 și de atunci încoace nu a mai reușit să producă nimic cu adevărat remarcabil. Dar oricât de exigenți am fi cu mașinile germane, nu putem să fim de acord cu această afirmație pentru că există și mașini ca BMW M3, lansat la începutul anilor 2000 și care poate fi privit ca apogeul tehnologiei auto de la acea perioadă. BMW M3 este o fuziune perfectă între ingineria modernă, dinamica de condus clasică BMW și stilul oarecum conservator al producătorilor germani. S-ar putea spune că M3 din generația E46 este cea mai bună mașină construită vreodată de BMW (și fără doar și poate, una dintre cele mai frumoase). BMW M3 era dotat cu un motor S54 de 3,2 litri, care genera 338 CP, cu aspirație naturală și cu o cutie de viteze în șase trepte.
Audi TT (1998-2006)
Audi TT a fost unul dintre cele mai uimitoare și inovatoare mașini concept vreodată - și a ajuns în producție cu aspectul său Bauhaus, foarte elegant, intact. Primul TT a fost mai mult un hibrid între un automobil de oraș și o mașină de luptă, iar primele vehicule care au părăsit porțile fabricii au trebuit rechemate pentru că deveneau periculoase conduse la viteză mare. Ce face Audi TT să fie atât de deosebit? Un motor de 225 CP, o cutie de viteze manuală cu șase trepte și un interior fabulos, din piele, cu cusături precum mingile de baseball. Audi TT este o mașină extrem de distractiv de condus pentru majoritatea șoferilor, indiferent de stilul lor și suportă ușor să fie condusă până la 250.000 de km.