brand

5 mașini din Europa de Est care nu erau chiar de lepădat la vremea lor

5 mașini din Europa de Est care nu erau chiar de lepădat la vremea lor

În ziua de azi Europa de Est nu prea mai este luată în serios la capitolul automobile, iar acum, cu toate evenimentele pe care le-am trăit în ultimul an, cine ar mai cumpăra de exemplu o mașină produsă în Rusia, în afară probabil doar de ruși. Pe de altă parte, lucrurile stăteau complet diferit din acest punct de vedere acum câteva decenii și, cu bune, cu rele, Uniunea Sovietică a reușit la vremea ei să creeze și automobile promițătoare. Iată cinci exemple elocvente, care au atras atenția multor iubitori de automobile și care cu siguranță vor rămâne pentru totdeauna în istorie pentru performanțele lor mai mult sau mai puțin impresionante pentru vremurile de acum. Iată deci, 5 automobile produse în Europa de Est despre care noi, echipa cauțimașină.ro, credem că nu ar trebui să fie prea ușor uitate.

VAZ 2105 (LADA Riva)

Spre deosebire de germani care se mândresc cu inovațiile lor, oamenii de la LADA au făcut aproape totul praf cu VAZ 2105 (sau LADA Riva așa cum a fost vândut acest automobil în Occident) încă de la lansarea sa în 1979. 2105 încă nu este nici un automobil bun și nici foarte sigur. Dar marele său avantaj este acela că se poate repara foarte ușor, la fel ca un ciocan, o cazma sau orice altă unealtă de grădină. La peste 40 de ani de la lansarea sa, „Pyatyorka” sau „micul cinci” încă se ține bine pe picioare, este extrem de ușor și are tracțiune spate. Un șofer mai puțin pretențios, ar putea conduce cu plăcere un astfel de automobil ca o alternativă la BMW Seria 3.

Trabant

Trabantul este un automobil îngrozitor din toate punctele de vedere. Pe vremuri, această mașină influențată de sovietici putea fi zărită pretutindeni în Germania de Est, dar și la noi, chiar și la începutul anilor 1990. De ce? Pentru că era una din puținele mașini disponibile în partea aceasta de lume. Fabricat dintr-un corp de duroplast, trabantul era propulsat de un mic motor, transversal. Toate modelele sale au respins cu vehemență orice idee occidentală legată de siguranță sau confort. Dar chiar și așa, la fel ca LADA, trabantul s-a bucurat și se bucură de o admirație deosebită în rândul amatorilor de tuning și de automobile clasice, în vogă în timpul perioadei de prăbușire a comunismului.

Aurus Senat

Pentru Rusia Aurus Senat este la fel ca Mercedes S-Class și BMW Seria 7 pentru Germania. Acest automobil este o creație a producătorului auto de stat, NAMI, care susține că modelul lor emblematic a primit suport în dezvoltare chiar de la Porsche Engineering și Bosch. Și având în vedere reputația guvernului rus ca sursă de informații, cine suntem noi să punem la îndoială astfel de afirmații?

FSO Polonez

Contribuția Poloniei la lumea automobilelor nu a fost una impresionantă, dar FSO Polonez a reușit să se remarce ca un automobil construit la Varșovia, folosind mijloace mecanice de la FIAT. Această mașinuță a fost produsă din din 1980 și până în 2002 și cu toate că era un automobil care născut în Europa de Est, FSO Polonez s-a remarcat ca singura mașină est-europeană din acea perioadă care a trecut testele de siguranță ale Uniunii Europene și ale Statelor Unite, ceea ce înseamnă că ar fi putut fi exportată mai mult la nivel global. În plus, față de modelul standard, special creat pentru familiile mari, Polonez a mai creat și variante de tip coupe, sedan, camion și chiar ambulanță. Destul de impresionant pentru o companie de automobile din Polonia comunistă!

ZAZ Zaporojhets

Produs între anii 1960 și 1994, ZAZ Zaporozhets s-a născut în Ucraina și cu porecla „Zapo” a făcut ceva valuri și peste granițele sale, dar nu a reușit să ajungă cu adevărat la inima publicului din Occident. Având în vedere că cea mai puternică versiune avea 40 de cai sub capotă și doar un radio ca dotări standard, ne putem imagina de ce nu a fost primit chiar atât de bine. Cu toate acestea, natura sa mecanică simplă și robustă a transformat-o într-una din favorite în Blocul de Est, iar datorită tracțiunii sale pe spate, aproape că ar fi putut fi confundată cu o versiune timpurie a automobilelor BMW Seria 1. ZAZ Zaporojhets nu se mai ridică de mult la standardele lumii civilizate, dar cu toate acestea, merită căutată ca o piesă vizionară a industriei automobilelor.