brand

4 mașini europene a căror valoare de piață a crescut incredibil

4 mașini europene a căror valoare de piață a crescut incredibil

Până nu de mult, lumea mașinilor clasice era un univers la care mulți aveau acces. Ca să îți cumperi o mașină clasică, trebuia doar să-ți placă ideea de a deține un astfel de automobil și să ai dispoziția necesară pentru a găsi unul bine întreținut.

Acele vremuri au trecut de mult însă, iar prețul mașinilor clasice, indiferent de marca lor, a crescut vertiginos, atingând un nivel greu de închipuit odinioară.

În ultimii douăzeci și ceva de ani, ne-am obișnuit cu Ferrari-uri exorbitante, recordul pentru un clasic aparținând încă legendarului 250 GTO. Iar acum, mai nou, și mașinile obișnuite, vechi, una câte una au început să se transforme în mașini greu de achiziționat pentru cumpărătorul obișnuit.

Iar despre mașinile cu adevărat scumpe, ce să mai spunem… Multe dintre ele s-au transformat în adevărat bijuterii, prețul unora mărindu-se chiar și de douăzeci de ori, fiind astfel o investiție mai sigură decât aurul. Ți se pare greu de crezut? Iată câteva exemple culese de echipa cauțimașină.ro!

Fiat Dino Spider

Propulsat și construit de Ferrari, împodobit cu brandul Fiat, și purtând numele „mai micul” Dino al producătorilor italieni de supercaruri, îl face pe acesta un clasic demn de atenția pasionaților de motoare. Întregul proiect a apărut ca urmare a nevoii celor de la Ferrari de a-și omologa motorul V6 Dino de 2 litri pentru curse. Și ce a rezultate? Un Ferrari care costă cam cât un Fiat.

Din păcate, implicarea celor de la Ferrari nu mai este nici pe departe un mare secret și combinată cu caroseria în stil Pininfarina a lui Dino Spider, a dus la o creștere semnificativă a prețului acestei mașini în ultimii ani. Chiar și cele mai lente Dino-uri, cu motor de 2 litri, sunt foarte căutate, cu colecționari dispuși să plătească peste 180.000 de dolari pentru mașinile originale.

Renault Series 1 R5 Turbo

Doar încă un hot-hatch din epoca anilor '80? Aruncă o privire mai atentă și vei vedea că acele orificii de ventilație din fața arcadelor din spate nu sunt doar pentru spectacol, ci sunt de fapt niște prize de aer pentru motorul și transmisia Renault de 1,5 litri cu patru cilindri montat la mijloc, amplificând și mai mult efectul cu un turbo Garret AiResearch T3 pentru un plus de putere, R5 oferind 158 CP.

Proiectat atât pentru utilizare pe șosea, cât și pentru raliuri, R5 are o performanță maximă uimitoare pentru o mașină mică, trecând la un design cu tracțiune pe spate. În total, Renault a produs trei generații din modelul R5, iar mașinile din seria 1, cele mai rare, sunt și cele mai căutate, valorând acum cu mult peste 120.000 de euro.

De Tomaso Pantera GT5-S

Nimeni nu dădea prea multe șanse în '70 companiei De Tomaso care părea un muribund ce refuza să moară. De Tomaso a continuat să producă Pantera în variante din ce în ce mai puternice și mai rapide până în 1992, ultimele mașini cu specificații GT5-S capabile să atingă 280 km pe oră. Încă de la început, motoarele Ford V8 care alimentează acest supercar italian, motoare Cleveland au fost înlocuite cu Windsor de 4,8 litri în 1988.

În total, au fost produse peste 7.000 de Pantera, iar ultimele mașini sunt cele care au atras cel mai mult interesul cumpărătorilor. Acum însă un GT5-S bine întreținut ajunge chiar și la prețul de 225.000 de euro.

BMW 2002 Turbo

Intrând sub radar în 1973, BMW 2002 este una dintre primele mașini de serie care a fost supusă tratamentului turbo, producând mai multă putere din motoarele, în ciuda dimensiunilor lor mai mici. În mod ironic, ideea unor motoare mai mici și mai eficiente a venit la momentul nepotrivit, sosind exact în momentul în care a început criza petrolului, BMW renunțând la turbo un an mai târziu.

Prima mașină de serie turbo de la BMW, Turbo 2002, care are un motor cu patru cilindri de 2 litri cu propulsie KKK, este foarte căutată, mai ales că producția sa s-a limitat la 1672 de mașini. În prezent, aceasta este una din cele mai râvnite mașini clasice de la BMW, iar prețul să depășește suma de 175.000 euro.