partner

Descoperă cele mai bune oferte de la partenerul nostru AUTOEXPERT LEASING

Cele mai frumoase 4 mașini create vreodată de compania italiană Pininfarina și care nu au ajuns niciodată pe piață

Pe lângă performanțele în proiectarea unor mașini absolut grozave, Pininfarina are și o lungă istorie în ceea ce privește popularizarea numelor altor producători. Studioul italian Pininfarina a fost responsabil pentru proiectarea unora dintre cele mai dezirabile mașini din lume cu o istorie de peste 90 de ani. Parteneriatele sale de lungă durată cu mărci precum Ferrari și Alfa Romeo sunt probabil cele mai mari realizări ale acestui studio, dar au lucrat și cu tot felul de producători, de la startup-uri chinezești de vehicule electrice până la mari producători americani precum Cadillac. Cu un portofoliu atât de extins și divers, este inevitabil ca și unele dintre cele mai bune modele ale sale să fie în cele din urmă uitate. Iată o listă creată de echipa noastră cauțimașină.ro cu modele frumoase de mașini create vreodată de Pininfarina.

Cele mai frumoase 4 mașini create vreodată de compania italiană Pininfarina și care nu au ajuns niciodată pe piață

1. Pininfarina Cambiano

În timp ce majoritatea modelelor Pininfarina sunt realizate în colaborare cu alți producători, aceasta produce și modele sub propriul nume. Un astfel de exemplu este Cambiano, care a debutat la Salonul Auto de la Geneva din 2012 și a provocat valuri de emoție în rândul participanților.

Pininfarina Cambiano dispunea de un grup motopropulsor electric de 320 CP, cu un extintor autonom, care îi permitea să atingă viteza de 100 de kilometri pe oră în doar 4,2 secunde. Se pare că această mașină a fost luată în considerare pentru producția la scară largă după primirea de care a avut parte la spectacol, dar din motive necunoscute, acest lucru nu s-a întâmplat niciodată.

Cele mai frumoase 4 mașini create vreodată de compania italiană Pininfarina și care nu au ajuns niciodată pe piață

2. Ferrari CR25

Design-ul Ferrari-urilor de la începutul anilor '70 devenea din ce în ce mai conservator, deoarece preluarea de către Fiat a acestei companii în anul 1969 a însemnat limitarea libertății de exprimare a designerilor. Cu toate acestea, Ferrari a însărcinat Pininfarina să creeze o mașină care să fie atât aerodinamică, cât și captivantă din punct de vedere vizual, iar rezultatul a fost CR25.

Numele său provine de la coeficientul său de rezistență de 0,025, o cifră care era revoluționară pentru un automobil cu patru locuri de la acea vreme. Designul s-a dovedit în final prea radical pentru Ferrari, care a ales să rămână cu 365 GT4 deja existent, iar modelul CR25 a avut astfel un singur exemplar.

Cele mai frumoase 4 mașini create vreodată de compania italiană Pininfarina și care nu au ajuns niciodată pe piață

3. Maserati A6 1500 Gran Turismo

Până la declanșarea celui de-al Doilea Război Mondial, Maserati a fost o companie axată pe cursele de mașini, toate modelele sale fiind construite în principal pentru circuit. Până în 1947, totuși, s-a ivit nevoia unei schimbări și astfel a luat naștere prima mașină de stradă a companiei, respectiv A6 1500 Gran Turismo.

Maserati A6 1500 Gran Turisimo a fost creat de Pininfarina și a început o lungă tradiție a mașinilor Maserati GT, deși nu au fost produse în total decât 61 de exemplare ale acestui automobil pionier. Deși avea doar 65 CP, Maserati A6 1500 Gran Turismo era considerabil mai puțin puternic decât multe dintre mașinile de curse anterioare ale mărcii, dar stilul, manevrabilitatea și calitatea interioară i-au asigurat succesul și au deschis calea pentru mașinile de șosea Maserati de astăzi.

Cele mai frumoase 4 mașini create vreodată de compania italiană Pininfarina și care nu au ajuns niciodată pe piață

4. Fittipaldi WF7 Vision GT creat de Pininfarina

Făcând parte din seria Vision GT de concepte virtuale pentru seria de jocuri de curse Gran Turismo, Fittipaldi a fost diferit de majoritatea celorlalte concepte, prin faptul că a fost planificat ca un automobil de producție mică. Fondat de pilotul de curse Emerson Fittipaldi, conceptul ar fi trebuit să se prezinte ca o hipermașină reală, care ar fi fost lansată la câțiva ani după debutul conceptului în Gran Turismo Sport.

Din păcate, se pare că acum este puțin probabil ca mașina să ajungă pe linia de producție, deși nu este în întregime clar de ce nu, întrucât o unitate de producție ar fi fost securizată și ar fi fost deja luate depozite inițiale pentru cele 39 de unități. Cu toate acestea, Motoring Weekly a raportat în 2019 că Fittipaldi părea să fi renunțat la proiect, concentrându-și atenția asupra proiectelor care nu au nicio legătură cu Fittipaldi WF7 Vision GT.