4 automobile europene care ar merita importate oriunde în lume
Nu mai e de mult un secret faptul că europenii se pricep mai bine ca nimeni alții la capitolul automobile. Dar din punctul nostru de vedere cel puțin, al membrilor echipei cauțimașină.ro, unele din creațiile europenilor sunt atât de bune încât suntem convinși că ar avea succes oriunde în lume. Iată câteva exemple:
Volkswagen Golf MK 4 (V5)
VW Golf este venerat pentru redefinirea segmentului hot-hatch. Iar MK4, introdus pe piață în anul 1997, a marcat începutul încercării companiei Volkswagen de a duce seria Golf chiar mai departe. Deși America de Nord a primit mai multe iterații ale modelului Golf MK4 cu motor cu patru cilindri în linie, piața internațională a ratat modelele echipate cu motorul complex AGZ cu cinci cilindri de 148 CP.
Motorul AGZ de 2,3 litri dispune de o injecție secvențială de combustibil, cu rampă comună, în mai multe, precum și de un sistem de management al motorului Bosch Motronic M3.8.3. Un MK4 echipat decent, poate fi cumpărat cu aproximativ 2.000 EUR dacă a alergat ceva pe șoselele din Europa, dar chiar și pentru exemplarele cu kilometraj redus, prețurile se învârt în jurul sumei de 5000 EUR.
Fiat Coupe 20V Turbo
Gama actuală de la Fiat este o… epavă, dar lucrurile erau diferite la sfârșitul secolului trecut, mai ales când crea mașini sport destul de atrăgătoare, cum ar fi modelul Halo Coupe, care împodobeau showroom-urile sale. Introdus pe piața în anul 1993, Fiat Coupe s-a transformat într-un automobil de senzație, deviind atenția chiar și de la companii cu nume mai mari precum: Ferrari, acaparând piața europeană prin stilul său impresionant, manevrabilitate agilă și sisteme de propulsie captivante.
Fiat Coupe și-a mai împrospătat imaginea în anul 1997, primind un motor de 214 CP de 2,0 litri turbo, cu cinci cilindri, în linie. Având în vedere că Coupe 20V Turbo face parte din categoria automobilelor de performanță, este destul de impresionant faptul că poate fi achiziționat acum cu un buget de doar 6000 EUR.
Alfa Romeo GTV
Deși Alfa Romeo 156 este o alegere excelentă pentru cei care doresc un automobil performant european, GTV și varianta sa Spider drop top oferă cele mai dezirabile experiențe, mai ales dacă ne gândim la ceea ce a avut de oferit producătorul italian în anii '90. Introdus în 1993, GTV-ul se mândrește cu elemente de design mai bune, cum ar fi farurile duble rotunjite - asemănătoare cu cele de la Celica, roțile de 16 inchi și spoilerul din spate spate.
Faza 1b de reîmprospătare a acestui vehicul care a avut loc în 1997, i-a adus un motor Busso V-6 de 3,0 litri, cu 24 de supape, mai puternic decât cel vechi, cu o putere respectabilă de 217 CP. În prezent, un Alfa Romeo GTV bine întreținut, proiectat de Pininfarina, costă aproximativ 5000 EUR, dar exemplarele cu kilometraj redus te vor face să scoți din buzunar măcar 8000 EUR.
BMW Z3 Roadster
În timp ce mașina sport standard Z3 a debutat în 1996, modelul M Roadster, de înaltă performanță, a sosit piață în anul 1997, aducând o serie de diferențe semnificative atât la capitolul estetică, cât și în ceea ce privește performanțele. Schimbările de stil includ bare de protecție în față și în spate, panouri evazate în partea din spate, cu roțile din spate decalate pentru a se potrivi și evacuare quad. Pe de altă parte, îmbunătățirile de performanță includ un diferențial standard, cu alunecare limitată, frâne mai mari și un spate mai lat pentru a acomoda anvelopele mai largi.
Cel mai important, M Roadster a adus îmbunătățiri și în ceea ce privea puterea dezamăgitoare oferită de Z3-ul original, găzduind sub capota sa un motor cu șase cilindri, în linie și cu o capacitate de 3,2 litri. Modelul european era net superior celui nord american, care producea 240 CP (deși versiunea nord-americană din 2001 a primit un motor de 315 CP), lucru pentru care, ca europeni, ar fi și păcat să nu profităm de oportunitate și să punem mâna pe un exemplar fabricat aici, pe continentul nostru. Acestea fiind spuse, puteți pune mâna pe un model european de 316 CP cu un kilometraj redus pentru aproximativ 25.000 EUR.