brand

3 mașini micuțe, dar foarte distractiv de condus

3 mașini micuțe, dar foarte distractiv de condus

Puterea nu este totul, nici măcar atunci când vine vorba de mașini. Mai ales în orașele din ce în ce mai aglomerate din ziua de azi, sensul unei mașini puternice se pierde din cauza aglomerației și timpului petrecut așteptând la fiecare stop.

Chiar dacă poți, ce rost are să apeși pedala de accelerație până la pământ și să demarezi în viteză dacă trebuie să te oprești din nou 10 metri mai încolo? În plus, mașinile puternice sunt mai scumpe, mai pretențioase când vine vorba de întreținere și consumă mai mult. În ziua de azi are mai mult sens să invești în mașini mici, dar distractiv de condus așa cum sunt acestea din topul cauțimașină.ro pe care ți l-am pregătit în continuare.

1. Golf GTi MK1

Pentru mulți pasionați de mașini Golf GTi este unul din cele mai reprezentativ hot hatch create vreodată, cu toate că a fost lansat pe piață cu mulți ani mai târziu față de mașini precum Mini Cooper. Și cu toate că performanțele și specificațiile sale pălesc în comparație cu aptitudinile hatchback-urilor moderne, MK1 Golf Gti este o mașină pe care o conduci cu plăcere. Greutatea sa totală este neglijabilă în comparație cu mașinile cu greutate și chiar dacă motorul său nu are decât 110 CP, simți adrenalina când o conduci cu viteză.

Viteza maximă la care ajunge un Golf GTi MK1 se apropie de 200 de kilometri a oră, iar capacitatea sa de a accelera de la 0 la 100 în doar 9.0 secunde, ne face s-o privim ca pe o mașină revoluționară pentru sfârșitul anilor 70. Într-o perioadă când mai toate mașinile bune aveau tracțiune pe spate, Golf GTi MK1 a demonstrat tuturor că te poți descurca foarte bine și cu tracțiune pe față dacă ai niște frâne bune și amortizoare rigide. Ce să mai… o investiție cu adevărat profitabilă pentru amatorii de chilipiruri.

2. Fiat 500 Abarth

În calitate de mașină de oraș, Fiat 500 Abarth se remarcă ca un automobil mic, dar elegant, foarte potent chiar și în ceea ce privește viteza pe care o poate atinge.

E un eufemism să spui că Abarth este un automobil mic, deoarece aproape că nu poți găsi pe piața europeană nici măcar o mașină de dimensiunile lui, ba ceva și mai mic decât el. Dar asta nu îl face o mașină inferioară, ba dimpotrivă, îl transformă într-un automobil extrem de distractiv de condus, mai ales pe drumuri dificile. Gândește-te cât de palpitant poate fi să te arunci în curbe cu o mașină atât de mică, având în vedere aspectul lui similar cu al unui kart și îndrăzneala de care dă dovadă. Caracterul acestei mașinuțe amintește de modelele Fiat mai vechi, de acum zece ani și mai bine, trimițându-ne cu gândul în epoca de aur a acestei mărci. Cel mai mare motor care poate fi găsit sub capota unui Abarth este un motor de 1.4 litri, mai mult decât suficient pentru ce ar avea nevoie o mașină de aceste dimensiuni.

3. Renault Clio

Cel mai nou model de Renault Clio este de departe și cel mai bun dintre toate, depășind chiar și mașini cu mai multă greutate precum Ford Fiesta. În ciuda prețului său extrem de competitiv, Renault Clio este o mașină de înaltă calitate, cu un look care îți atrage atenția imediat atunci când ai șansa să dai de el prin showroom-uri și un motor în legătură cu care nu prea aveam de ce să ne plângem.

Dintre toate modelele de mașini lansate de Renault vreodată, Clio are de departe cel mai răsunător nume, iar pe șoferi îi duce imediat cu gândul la o mașină mică, dar potentă, cu un preț mai mult decât acceptabil. Cu așa renume, nu este deloc de mirare că din 1990 încoace, de-a lungul a trei decenii încheiate, s-au vândut pretutindeni nu mai puțin de 15 milioane de exemplare și succesul său cu siguranță nu s-a oprit aici, mai ales cu noile îmbunătățiri. Exteriorul, și așa foarte elegant, s-a bucurat de o serie de îmbunătățiri binevenite, iar cabina sa s-a transformat într-una din cele mai confortabile cabine dintre toate mașinile care fac parte din clasa sa. Ce poți să ceri mai mult de la o mașină de buget?