brand

Cât de des sunt încărcate hibridele plug-in? Nimeni nu poate spune cu exactitate

Cât de des sunt încărcate hibridele plug-in? Nimeni nu poate spune cu exactitate

Teoria sugerează că vehiculele electrice hibride încărcabile (PHEV) oferă o alternativă atrăgătoare la cele complet electrice. Ele asigură șoferilor o autonomie de 35 până la 100 de kilomtri doar pe electricitate, pentru utilizarea zilnică, plus un motor pe benzină pentru călătorii mai lungi sau când nu se poate reîncărca. Beneficiile PHEV apar atunci când șoferii le conectează regulat - adesea peste noapte - pentru a reîncărca bateriile. Dacă nu le conectați, obțineți o mașină pe benzină mai grea și potențial cu emisii mai mari din cauza transportării unui pachet de baterii din care se utilizează doar o fracțiune.

Aici intervine dilema. În perioada asta, pur și simplu nu știm dacă majoritatea PHEV-urilor vândute în SUA sunt conectate vreodată - și, dacă da, cât de des și cât de mult. Producătorii lor nu vor spune.

Și odată cu creșterea PHEV-urilor ca potențială "etapă intermediară" pentru clienții care nu sunt pregătiți să treacă la vehiculele complet electrice, merită să ne întrebăm: vor folosi oamenii aceste mașini așa cum au fost proiectate sau vor fi doar un efort irosit în lupta împotriva emisiilor?

Unii spun că PHEV-urile sunt "cele mai bune din ambele lumi", după cum le-a numit Car and Driver într-un ghid cuprinzător din mai despre această tehnologie în creștere rapidă. Hibridele plug-in au, de asemenea, mulți adepți și fani, inclusiv proprietari actuali și foști ai lui Chevrolet Volt 2011-2019, cel mai cunoscut PHEV vândut în SUA.

Mulți jurnaliști auto și din afara spațiului auto au repetat recent afirmațiile producătorilor auto că aceste tipuri de hibride ar putea face trecerea între mașinile pe benzină și cele electrice, deși nu pun adesea la îndoială modul în care șoferii mainstream le vor utiliza.

PHEV-urile ar putea fi, de asemenea, văzute ca un răspuns al inginerilor auto la cererea unui regulator pentru un anumit grad de funcționare fără emisii, pe care niciun cumpărător de mașini nu a intrat vreodată într-un showroom și nu a solicitat-o. Sunt o soluție foarte rațională pentru un caz de utilizare medie, dar este aproape imposibil pentru cumpărători să le înțeleagă fără o educație detaliată. Niciun cumpărător nu intră la un dealer Chevy sau Toyota pentru a solicita o mașină puțin electrică cu o rezervă pe benzină.

Marketingul producătorilor auto nu a ajutat prea mult la explicarea lor. Cel mai apropiat slogan până în prezent a fost al Honda: "Funcționează pe electricitate, are benzină dacă ai nevoie de ea", dintr-un anunț de 30 de secunde lansat pentru Honda Clarity Plug-In Hybrid 2018-2021.

Din diverse motive, producătorii auto au avut o relație intermitentă cu PHEV-urile.

În general, nu le place să le construiască, deoarece oferă costurile ridicate ale EV-urilor reîncărcabile împreună cu complexitățile mecanice și problemele de reparații ale unui sistem de propulsie convențional pe benzină.

Ele tind să apară și să dispară pe piață mai mult decât alte tipuri de vehicule; exemple includ Chevy Volt, BMW 330e acum întreruptă, Honda Accord doar pentru un an model, Polestar 1, Hyundai Ioniq original și câteva altele. PHEV: mereu o nănaș, niciodată o mireasă.

Se poate argumenta că Volvo a mizat pe PHEV-uri mai mult decât majoritatea, oferind o varietate de sedanuri, break-uri și SUV-uri cu motoare pe benzină și prize. Dar începând din 2021, Toyota și Jeep au schimbat periodic drepturile de a fi cel mai bine vândut PHEV în SUA. Modelele Toyota Prius Prime și RAV4 Prime au vândut 26.700 de unități anul trecut (plus încă 5.300 pentru modelul PHEV al lui Lexus NX), în timp ce cele două modele Jeep 4xe (Wrangler, Grand Cherokee) plus Pacifica Hybrid au reușit vânzări impresionante de 137.100 de unități.

Adepții PHEV, care sunt mulți, presupun pur și simplu cu încredere că cumpărătorul mediu va fi educat cu privire la modul de conectare și beneficiile de a face acest lucru; și, desigur, se va conecta odată ce va înțelege cât de minunat va fi.

Ar fi minunat, dacă este adevărat. Dacă este sau nu adevărat se dovedește a fi o întrebare foarte diferită. Ne-am adresat mai multor producători auto pentru a afla ce cred despre acest subiect, iar lipsa de date vorbește de la sine.

Nu a fost întotdeauna așa. Cel mai cunoscut PHEV ar putea fi regretatul Chevy Volt, care a funcționat timp de două generații și nouă ani model, din 2011 până în 2019. Vânzările totale în SUA au fost de 157.000 de unități, neatingând niciodată 25.000 pe an.

În anii 2010, GM și Ford discutau cu mândrie despre comportamentul de încărcare al cumpărătorilor lor de hibride plug-in Volt și Energi (Fusion și C-Max). Proprietarii din prima generație Volt, cu 35-39 mile de autonomie electrică, au acoperit 63% din mile pe electricitate. A doua generație, cu 53 de mile de autonomie EPA, a avut rate de până la 80 la sută. Ford a declarat că hibridele plug-in Fusion și C-Max Energi, cu 20 de mile de autonomie, au acoperit jumătate din mile pe electricitate (de la rețeaua electrică plus regenerarea hibridă).

Dar Volt și Ford Energi acum un deceniu erau pentru primii adoptanți foarte, foarte dedicați - cumpărătorii care știau ce sunt și au petrecut mai mult timp educând vân Zătorii aleatori despre modul în care funcționau decât să pună întrebări despre mașină. Majoritatea oamenilor care au cumpărat un Volt l-au înțeles bine înainte de a intra într-un showroom. Și s-au conectat la fiecare ocazie disponibilă. Acest lucru a produs fotografii uimitoare cu cabluri prelungitoare trase de la ferestrele de la etajul trei ale hotelurilor și alte improvizații neaprobate care le permiteau șoferilor să se reîncarce ori de câte ori aveau ocazia.

Totuși, întrebarea dacă PHEV-urile din SUA sunt conectate sau nu este departe de a fi una nouă. Un document din decembrie 2022 al Consiliului Internațional pentru Transporturi Curate (ICCT), intitulat Real World Usage of Plug-In Hybrid Vehicles in the United States, a rezumat astfel constatările:

Ponderea reală a acționării electrice poate fi cu 26%-56% mai mică, iar consumul real de combustibil poate fi cu 42%-67% mai mare decât s-a presupus în cadrul programului EPA de etichetare pentru vehiculele ușoare. Constatăm că PHEV-urile actuale prezintă ponderi ale acționării electrice mult mai mici decât cele presupuse în eticheta de utilitate factor. O consecință a acestei ponderi relativ mici a acționării electrice este că consumul real de combustibil este cu 42%-67% mai mare decât consumul de combustibil etichetat de EPA.

Apoi există problema modului în care sunt conduse efectiv. Un studiu din martie 2024 al Uniunii Europene a concluzionat că vehiculele electrice hibride încărcabile studiate în 2021 au creat emisii mult mai mari decât s-a estimat anterior - în medie de 3,5 ori mai mult decât sugerează testele efectuate în condiții de laborator.

Toți acești factori au determinat reglementatorii să se gândească mai atent la ce fel de PHEV-uri ar trebui încurajate - și cum să se asigure că funcționează efectiv în modul fără emisii. Ca urmare, CARB i-a sugerat EPA să "ceară producătorilor auto să colecteze și să raporteze la intervale discrete date operaționale de utilizare pentru PHEV-urile din viitoarele ani model... pentru a evalua mai exact emisiile de gaze cu efect de seră asociate diferitelor PHEV-uri".

În cele din urmă, cu excepția cazului în care și până când producătorii auto din SUA furnizează date care să arate că hibridele plug-in sunt conectate efectiv pentru o proporție notabilă din milele lor pe șosea, PHEV-urile nu sunt decât o cale ușoară pentru producătorii auto de a îndeplini normele mai stricte de economie de combustibil și emisii pe hârtie. Dacă deja vând hibride, pot adăuga o baterie mai mare și o priză la modelele existente și apoi le pot arunca peste gard către dealerii lor.

Pentru că, nu uitați, producătorii primesc creditele de emisii pentru vânzarea PHEV-ului. Modul în care este utilizat pur și simplu nu este problema lor. Așadar, nu au niciun motiv să se îngrijoreze dacă sunt conectate sau nu vreodată. Ceea ce înseamnă, în absența datelor care să arate că sunt conectate, PHEV-urile sunt mașini de conformitate până la proba contrarie.

Ce este o mașină de conformitate, vă întrebați? Acum douăsprezece ani, California a impus cerințe privind vehiculele fără emisii pentru cei șase producători auto care vindeau cel mai mult în stat: GM, Ford, FiatChrysler, Toyota, Honda și Nissan. GM avea Chevy Volt; Nissan avea Leaf.

Dar fără niciun program EV, ceilalți patru au trebuit să ofere vehicule fără emisii și să le vândă în numere suficient de mari pentru a rămâne în conformitate cu regulile statului privind emisiile. Fiat 500e, Ford Focus Electric, Honda Fit EV și Toyota RAV4 EV (cu o baterie și un sistem de propulsie Tesla) erau "mașini de conformitate" - vândute în volumul potrivit, doar în statele cu acele reglementări (de ex. California), pentru a rămâne conforme cu normele de emisii ale statului.

Producătorii auto nu voiau să le vândă, nu le plăceau și adesea le criticau. Managerul de produs la evenimentul de lansare Ford Focus Electric a petrecut mai mult timp explicând motivele pentru care oamenii nu ar cumpăra mașina decât de ce ar putea fi o soluție bună pentru unii. Regretatul Sergio Marchionne, pe atunci CEO al Fiat Chrysler, a rugat în mod celebru oamenii să nu cumpere Fiat 500e deoarece, a spus el, compania sa pierdea 14.000 de dolari pe fiecare unitate. (A trebuit totuși să vândă aproximativ 25.000 pentru a rămâne în conformitate.)

Este din ce în ce mai plauzibil ca PHEV-urile să fie doar mașini de conformitate, cel puțin pentru Toyota și Stellantis. În timp ce Toyota vinde acum bZ4X mediocru și Lexus RZ, modelele sale Prime PHEV le depășesc în vânzări în SUA. Stellantis are PHEV-uri de la Alfa Romeo, Chrysler, Dodge și Jeep și este, de departe, cel mai mare vânzător PHEV aici. A plătit, de asemenea, 190,7 milioane de dolari în amenzi pentru că nu a reușit să respecte normele de economie de combustibil.

În zilele noastre, orice motiv pentru existența PHEV-urilor ar trebui să depindă de conectarea efectivă a proprietarilor.

În prezent, șapte dintre ele se califică pentru stimulente federale la achiziție - inclusiv ambele modele Jeep 4xe și Chrysler Pacifica Plug-In Hybrid. Niciunul dintre modelele Toyota Prime nu face nota. Mai multe duzini de alte PHEV-uri nu mai primesc subvenții atunci când sunt achiziționate, deși fiecare dintre ele se poate califica dacă este închiriat. (Această enormă lacună este o poveste pentru altă zi.)

Subvențiile și stimulentele de stat acordate PHEV-urilor care nu sunt conectate nu fac decât să continue să încurajeze utilizarea combustibililor fosili în locul electricității de la rețea pentru transport. Și acest lucru ar fi contrar scopului acelor subvenții. (Stimulentele prost concepute sunt încă o altă discuție separată. Chelner, o dublă, vă rog.)

Deci sunt ele conectate? Producătorii sunt singurele persoane care știu. Și nu vor vorbi. Acest lucru pare foarte suspect - și duce la unele concluzii foarte nefericite.