Cele mai bune SUV-uri second-hand de dimensiuni mari

SUV-urile sunt la moda in acest moment si abia mai exista un constructor care sa nu aibe cel putin unul in gama lor. Pana si Lamborghini nu a putut rezista si a facut unul - Urus.

Motivele popularitatii lor sunt numeroase: pozitia de conducere mai ridicata, plus spatiul suplimentar pentru pasageri si portbagaj. Toate acestea face SUV-urile mai atragatoare pentru cei care doresc o masina practica. Progresele în ceea ce priveste consumul Inseamna ca exista putine penalizari in costurile de functionare fata de un hatchback traditional de familie. SUV-urile ofera o alternativa mult visata la monovolumele care s-au vandut în numar atat de mare in urma cu peste 10 ani.

Pentru multi soferi, tentatia de tractiune integrala este, de asemenea, o mare atractie. Un 4x4 va putea trece usor peste orice teren accidentat, desi puține SUV-uri sunt adevarate off-road, cei echipati cu 4WD vor fi intr-o pozitie mai buna pentru a face fată drumurilor pline de gropi de la noi din tara.

8. Audi Q7

Audi Q7

Incepem cu un SUV mare ce a devenit tot mai accesibil in ultima vreme. Audi Q7 a primit un model nou in 2019, iar pretul penru versiunea 2015 - 2018 sunt destul de ok (pentru un SUV de lux).

Ce scoate in evidenta acest SUV: materialele folosite la interior sunt de foarte buna calitate, confortul este asigurat indiferent de suprafata de rulat, tehnologie de ultima generatie, insa nu totul este roz, cateva dezavantaje ar fii: spatiul destul de mic pentru randul al 3-lea de scaune, comenzile vocale nu prea sunt intelese de masina, iar cu randul al 3-lea de scaune ridicat, spatiul din portbagaj este destul de mic.

Pretul mediu pentru un Q7 din 2016 este undeva la 40.000 euro si rulajul este de 100.000 KM - 120.000 KM, insa se pot gasi oferte si mai avantajoase, dar cu un rulaj mult mai mare. Deprecierea unui astfel de SUV este de aproximativ 60% (pentru o masina din 2016).

O lista completa cu toate masinile disponibile in acest moment poate fi gasita aici.

7. Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe este unul dintre SUV-urile noastre, de dimeniuni mari, preferate. Nu numai ca se mandreste cu mult spatiu in interior, dar este si foarte confortabil si vine cu o gramada de dotari standard.

Faptul ca, in decurs de cativa ani, Hyundai a scos un facelift si un nou model pentru Santa Fe nu prea a ajutat la mentinerea valorii initiale, insa, este un lucru bun pentru cei care sunt in cautarea unei astfel de masini deoarece sunt preturi foarte bune.

Pretul mediu pentru un Santa Fe este undeva intre 20.000 - 25.000 euro si rulajul este de pana in 100.000 KM, insa se pot gasi oferte si mai avantajoase, dar cu un rulaj mult mai mare. Deprecierea, pentru o masina din 2016 este de peste 50%.

O lista completa cu toate masinile disponibile in acest moment poate fi gasita aici.

6. Peugeot 5008

Peugeot 5008

Peugeot 5008 este la fel de bun ca orice alt SUV de dimensiuni mari. Da, nu este la fel de premium ca Volvo XC90 și Land Rover Discovery, dar primeste elementele de baza și, datorita lipsei punctelor slabe, este unul dintre cele mai bune optiuni de pe piata.

Peugeot este mai usor decat majoritatea rivalilor sai, astfel incat chiar si cel mai mic motor pe benzina are suficienta putere pentru a oferi performante rezonabile. In interior vei gasi un ecran tactil de 8 inci și un ecran digital de 12,3 inci in spatele volanului pentru informatii ultra-clare.

Din pacate, in Romania sunt doar cateva exemplare scoase la vanzare cu rulajul peste 150.000 KM, insa am gasit si o masina cu 27.000 KM si pret de 25.700 euro (cele cu rulaj mare au un pret mediu de 15.000 euro si sunt fabricate in 2018).

O lista completa cu toate masinile disponibile in acest moment poate fi gasita aici.

5. Volvo XC90

Volvo XC90

In zilele noastre, Volvo XC90 este o alternativa foarte buna la Porsche Cayenne si Range Rover Sport. Abordarea companiei suedeze in ceea ce priveste designul interior face ca XC90 sa fie un loc rafinat si confortabil.

Argumentele pro pentru un XC90 includ: un design interior minimalist si o calitate a materialelor foarte ridicata, disponibilitate unui hibrid plug-in, spatiu bun chiar si pentru cel de-al 3-lea rand de scaune. Argumentele constra unui astfel de SUV sunt: sistemul de infotainment este unori greu de folosit, nu ofera cine stie ce performanta, este mai mult o masina de condus linistit si relaxat.

Dupa cum probabil vati dat seama, pretul este destul de ridicat, chiar si pentru un model second-hand. Astfel pretul mediu este undeva intre 38.000 euro - 45.000 euro, cu un rulaj mediu de 100.000 KM - 120.000 KM (vorbim despre o masina din 2016, pretul si rulajul variaza destul de mult pentru fiecare an de fabricatie). Astfel, vorbim despre o depreciere de aproximativ 50% in 5 ani.

O lista completa cu toate masinile disponibile in acest moment poate fi gasita aici.

4. Land Rover Discovery

Land Rover Discovery

Daca iti doresti intr-adevar sa faci off-road cu SUV-ul tau, atunci Land Rover Discovery este ceea ce iti trebuie. Capacitatea de a aborda cele mai dificile terenuri este de neegalat in familia SUV-urilor mari, iar datorita tractiunii integrale permanente, a unui cuplu foarte bun si - in cea ultima versiune - a unei diete care a luat scazut aproape o jumatate de tona fata de masina prcedenta.

Nici Discovery-ul nu este char ieftin, pretul mediu pentru un exemplar din 2017 este de 33.000 euro - cu un rulaj mediu de 70.000 KM, insa, se pot gasi si oferte mai bune, daca sunteti dispusi sa cumparati o masina cu un rulaj semnificativ mai mare. In ceea ce priveste deprecieream, modelele din 2017 au pierdut, in medie, 53% din valoare.

O lista completa cu toate masinile disponibile in acest moment poate fi gasita aici.

3. Seat Tarraco

Seat Tarraco

Seat Tarraco este un alt SUV de dimensiuni mari ce utilizeaza aceeasi platforma ca si Kodiaq. Tarraco este conceput ca o oferta mai sportiva, desi acest lucru are mai mult de-a face cu stilul masinii decat performantele: gama motorului este identica, desi nu exista un echivalent vRS al Tarraco. Daca doriti un SEAT cu adevarat sportiv, uitati-va la Cupra ..

Caracterul mai sportiv a lui Tarraco provine din garda la sol mai redusa, ea este cu 20 mm mai mica decat la Kodiaq. Ca rezultat, se comporta putin mai bine in viraje, iar tinuta de drum este excelenta pe o varietate de supravete.

In momentul de fata (ianuarie 2021) sunt doar 2 masini rulate disponibile in Romania, ambele din 2019 si cu un rulaj de mediu de 24.000 KM. Masina a pierdut aproximativ 15% din valoare in doar 1 an.

O lista completa cu toate masinile disponibile in acest moment poate fi gasita aici.

2. Skoda Kodiaq

Skoda Kodiaq

Skoda Kodiaq a fost lansat in 2017 si, de atunci, a fost unul dintre cei mai importanti concurenti din clasa sa. Acest lucru a coincis cu o schimbare de directia pentru Skoda, compania avand cu cea mai puternica linie din toata istoria sa datorita ADN-ului comun cu Volkswagen, compania sa mama.

Cateva argumente pro pentru a cumpara un Kodiaq ar fii: un design interesant, spatiu interior generos si dotari foarte bune. Pe de alta parte, spatiul pentru randul al 3-lea de scaune este foarte mic, destinat doar pentru copiii mici, un caracter nu tocmai "sportiv" - chiar daca nu se simte lipsa puterii in majoritate situatiilor, atunci cand efectiv ai nevoie de ea, nu ai de unde sa o scoti. Si sa nu uitam sa nu este chiar o masina foarte capabila off-road - da, te va duce poate pe un teren putin accidentat, dar nu o sa fie la fel ca un Land Rover.

Pentru un model din 2017, pretul mediu este de 23.000 euro cu un rulaj de 78.000 KM. Deprecierea in doar 3 ani este de aproximativ 40%.

O lista completa cu toate masinile disponibile in acest moment poate fi gasita aici.

1. Kia Sorento

Kia Sorento

Kia Sorento, SUV-ul care a catstigat foarte multe premii, inclusiv SUV-ul anului in 2020 (pentru modelul nou), este unul dintre cele mai spatioase SUV-uri cu sapte locuri pe care le puteti cumpara chiar acum. Este o masina de familie confortabila ce ofera o valoare decenta pentru bani, desi datorita dimensiunii și greutatii sale, costurile de functionare pot fi putin mai mari decat pentru unii dintre rivalii sai mai noi.

Cand mai adaugi si garantie de 7 ani sau 150.000 KM oferita de KIA, posibilitatea de a gasit o masina rulata si inca in garantie creste foarte mult (chiar exista o astfel de masina).

La fel ca si in cazul lui Seat Tarraco, in momentul de fata, nu prea exista masini de vanzare, noi am gasit doar 3, dintre care doar una inca in garantie. Masina respectiva costa 24.900 euro si este din 2018 - rulajul fiind de 109.000 KM. Masina a pierdut 45% din valoarea initiala.

O lista completa cu toate masinile disponibile in acest moment poate fi gasita aici.