Cele mai inutile optiuni pe care poti sa le adaugi pe masina ta

Toti producatorii se iau la intrecere cu tot mai multe si mai diverse optiuni pentru noua ta masina, insa nu toate sunt si utile. Astfel ne-am gandit sa facem un top cu cele mai inutile optiuni, dupa parerea noastra, ca sa stii daca merita sau nu sa le pui pe masina ta.

8. Rear-seat entertainment - ecrane pentru locurile din spate

cautimasina

Aceste sisteme au debutat prin anii 1990 si era o "nevoie" prin anii 2000, insa, acum nu prea mai sunt relevante. Cam toate masinile noi ofera posibilitate de hotspot si o tableta este mult mai utila pentru cei din spate, fata de un ecran destul de limitat.

O mica mentiune aici, noi ne referim la masinile ce ofera aceasta optiune si nu sunt limuzine de "lux", acolo poate inca isi mai au rostul, insa oamenii care sunt plimbati de soferi si vor sa rezolve ceva se vor uita pe laptop/mobil.

7. Padele pe volan

cautimasina

Padelele pe volan nu prea au ce sa caute pe masini care nu sunt sportive, ele sunt doar ca sa iti creeze o falsa impresia ca tu conduci o masina sport. Din experienta proprie, am folosit padelele de maxim 5 ori in 3 ani de condus masina respectiva, si atunci, pentru ca doream sa depasim ceva si nu avem rabdare o secunda ca masina sa schimbe singura intr-o treapta inferioara.

6. Randul al 3-lea de scaune intr-un SUV compact

cautimasina

Aceasta optiune, pe care toti mai multi producatori de SUV-uri o ofera, este destinata sa "pacaleasca" cumparatori in a crede ca masina este foarte inacapatoare. Aici vorbim de SUV-uri compacte ce ofera aceasta posibilitate, precum Tiguan-ul, la care scaunele din spate (al 3-lea rand) este doar pentru copii mici si ramai si cu un portbagaj de Polo la final.

Daca vrei neaparat sa ai si un al 3-lea rand de locuri, trebuie sa te uiti la SUV-uri din categoria mare - ceva precum un X7.

5. Comenzile vocale

cautimasina

Desi exista un nou trend in domeniul auto, si anume, de "asistenti virtuali", concept preluat de la telefoanele mobile, inca nu ofera atat de multa cat sa iti bati capul cu ei. Internetul este plin de review-uri in care se incearca sa se interactioneze cu acesti "asistenti" si, de cele mai multe ori, nu se intampla nimic pentru ca nu inteleg comanda. Iar aici vorbim de masini de lux precum Mercedes si BMW care ofera ceva destul de avansat, dar daca tu vrei o masina "normala", unde nu se investesc atat de multi bani in astfel de optiuni, mai bine alegi CarPlay say Android Auto si vorbesti cu Siri sau cu Google Assistant.

4. Heads-up display (HUD)

cautimasina

Aceasta optiune a devenit tot mai populara, cu foarte multi producatori incepand sa ofere HUD-uri, insa, nu mereu este utila. De exemplu, daca masina ta iti ofera toate informatiile digital in vitezometru, atunci, ai access la ele foarte rapid. HUD-uri poate inca mai sunt relevante daca nu ai access rapid la informatii precum viteza, limita de viteza de pe drumul pe care esti, insa, incet, incet, ele devin mai putin folositoare odata ce result masinii se umple de ecrane.

3. Controlul sistemului de navigatie prin touchpad

cautimasina

Tot mai multi producatori vor sa scuteasca soferii sa-si ia ochii de la drum si le ofera touchscreen-uri, butoane sau direct butoane pe volan ca sa interactioneze cat mai usor cu sistemul de infotainment de la bord. Insa, mai sunt si alti producatori, care simt nevoie sa iti ofera un touchpad - da Lexus despre tine vorbim - ce fac ca folosirea sistemului sa fie un cosmar.

2. Controlul climei doar din sistemul de infotainment

cautimasina

Stim ca este deja un subiect epuizat, insa, este extrem de enervat ca atunci cand vrei sa iti pornesti scaunele incalzite sa trebuiasca sa treci prin 3 meniuni ca sa poti sa faci asta. Ne place idee ca totul sa fie digitalizat, insa, unele lucruri au nevoie de un buton.

Si daca asta credeti ca este enervant, ganditi-va ca la Porsche, ca sa iti schimbi pozitia gurilor de ventilare, trebuie sa intri in sistemul de infotainment ...

1. Controlul prin gesturi

cautimasina

BMW a pornit acest trend si i-au urmat, incet, Mercedes-Benz si Volkswagen. O optiune interesanta, dar inutila. La BMW ai un buton pentru fiecare gest pe care il faci, si noi credem ca este mai usor sa apesi pe un buton decat sa tot dai din maini prin masina ... insa trebuie sa recunoastem, este foarte amuzant, inutil, dar amuzant.